Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hemmagjorda halstabletter?  (läst 4279 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Hemmagjorda halstabletter?
« skrivet: 14 jun-09 kl 17:42 »
Jo, sitter här o finurlar på att koka ihop nån form av halstabletter.. Om man tar typ pepparmynta eller citron o lite honung... och kanske lite granskottsirap... Nåt åt det hållet..

Har nån färdigt recept????
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

sneddan

SV: Hemmagjorda halstabletter?
« Svar #1 skrivet: 14 jun-09 kl 20:09 »
Jag såg ett program från finlandsvenska strömsö där dom gjorde karameller och halspastiller. Här hittar du recepten och beskrivningar: http://svenska.yle.fi/matochfritid/specialartikel.php?id=2396

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 14 jun-09 kl 20:24 »
TACK!!  :D Precis vad jag ville ha! Och som bonus massa andra roliga recept och beskrivningar! Tack tack tack!!! :-*
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

git

• På våran gård är det
« Svar #3 skrivet: 14 jun-09 kl 20:36 »
Vilken sida. den har jag sparat. Här ska kokas karameller regniga dagar.
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Dela detta:

* Inloggade just nu

744 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser