Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur ta bort öronmärkning?  (läst 2042 gånger)

Wyatt Earp

• -
Hur ta bort öronmärkning?
« skrivet: 13 jun-09 kl 12:59 »
Hej, jag har en tacka som jag köpt, vars öronmärke sitter alldeles för långt in. Det är ett litet aliminiummärke och det är sårigt under. Jag måste ta bort det om det går och ersätta med ett nytt. Vet någon hur man gör utan att det gör för ont på tackan?

gimskogen

• gimskogen.se
SV: Hur ta bort öronmärkning?
« Svar #1 skrivet: 13 jun-09 kl 20:11 »
klipp av märket o bänd försiktigt isär det... du kan ev klippa av det på båda sidor om örat o först ta bort den "yttre halvan " som inte sitter i örat.. o sen pilla bort de som sitter fast i örat... naturliggt vid gör de ont men de måste göras om örat är svullet  irritetat. tvätta såret med alsolsprit eller jodopax.. brukar jag gära...

sen får man beställa en ersättningsbricka o sätta dit när de har läkt..
 :-[
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
SV: Hur ta bort öronmärkning?
« Svar #2 skrivet: 14 jun-09 kl 09:55 »
Vi har gjort det där, och det var enkelt. Klippte av den delade delen av märket sa och bände isär. Färdigt.
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

613 gäster, 4 användare
RickardR, ärt, Karlsdotter, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser