Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är det såhär kastretingen ska gå till?  (läst 4700 gånger)

Lina W

  • Inlägg: 353
    • Ångermanland
SV: Är det såhär kastretingen ska gå till?
« Svar #40 skrivet: 11 jun-09 kl 13:25 »
Ja det är en toppen vetrinär som är väldigt nogrann. Ska in och vaccinera hunden på måndag och då ville hon att jag skulle berätta hur det går för bocken. Vet inte vad det var för medel han fick, antibiotikan han ska ha i tre dagar gjorde hon klart i sprutor så det är bara att ge han (jätte lycklig över att svärmor är van att spruta efter många år med mjökkossor)  ;D
Han är en korsning mellan angora och mjölkget, han ska vara sällskap åt min Lappbock.
Tyvärr fick jag föda upp han med flaska då hans mor inte ville veta av han så han är som min andra hund, svarar när man ropar hans namn (Algot) och kommer i full fart  :-*
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Är det såhär kastretingen ska gå till?
« Svar #41 skrivet: 11 jun-09 kl 23:19 »
Så glad man blir, Lina K!  :D

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Lina W

  • Inlägg: 353
    • Ångermanland
SV: Är det såhär kastretingen ska gå till?
« Svar #42 skrivet: 12 jun-09 kl 13:09 »
Det gick på ca 550 kr inkl moms om det är någon som undrar.
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.

ojniemin

  • Inlägg: 46
SV: Är det såhär kastretingen ska gå till?
« Svar #43 skrivet: 12 jul-09 kl 23:43 »
Hej igen!

Tänkte bara uppdatera läget med vår lille bock. Ca 2 veckor efter kastreringen såg han ut som på den bifogade bilden. Nu är han helt bra! Ser mycket bra ut!

Jag fattar inte att inte alla skaffar getter! Hur roliga som helst. Den lille ska hoppa i famnen så fort man går in i hagen :)

Tack för alla kommentarer jag fick på mina frågor!

Sussilo

  • Gäst
SV: Är det såhär kastretingen ska gå till?
« Svar #44 skrivet: 13 jul-09 kl 08:55 »
Vad skönt att det läker och att han är pigg! Ja, getter är sällskapliga djur. Men du, att ha en 70 kg:s lantrasbock med machohorn som kommer rusande och kärvänligt ska hoppa upp i famnen kan vara jobbigt.......
« Senast ändrad: 13 jul-09 kl 09:19 av Sussilo »

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Är det såhär kastretingen ska gå till?
« Svar #45 skrivet: 13 jul-09 kl 12:03 »
Nåja, som kastrerad får han inte sååå stora horn.  Men lika vänlig och snäll, det kan du hoppa upp och sätta dig på!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Sussilo

  • Gäst
SV: Är det såhär kastretingen ska gå till?
« Svar #46 skrivet: 13 jul-09 kl 12:25 »
Ojniemins bock är en afrikansk dvärg, om jag inte minns fel. Hos den kelsjuke, 70 kg:s "lantisen" och hans harem är jag f.n. getpiga.
« Senast ändrad: 13 jul-09 kl 14:38 av Sussilo »

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Är det såhär kastretingen ska gå till?
« Svar #47 skrivet: 13 jul-09 kl 12:27 »
Aha.  Ha så trevligt, getpiga!  På ett sådant litet keldjur får endast huvudet rum i ett mänskligt knä!  Vet jag av egen erfarenhet, ja!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

334 gäster, 7 användare (2 dolda)
Bokesliden, Be, N.grossmann, simon.arvestrand, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser