Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  något mot flugor vid ögonen...?  (läst 1651 gånger)

Mata

• Södermanland
något mot flugor vid ögonen...?
« skrivet: 31 maj-09 kl 12:38 »
Finns det någon huskur eller annat man kan använda för att flugorna ska låta bli att sätta sig i kornas ögonvrår. En av våra kossor has särskilt besvärligt med detta, och ibland rinner det i ögonen.

Tips?

anette i bugared

• -
SV: något mot flugor vid ögonen...?
« Svar #1 skrivet: 31 maj-09 kl 13:03 »
Jag stryker in min kossa med olivolja där jag tillsatt patchouli (titta i tråden säljes, eteriska oljor). Doften är avskräckande på flugor och det varken svider eller irriterar om det råkar komma lite för nära inpå ögat.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Mata

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 01 jun-09 kl 20:29 »
Tack för rådet! Hur mycket patchouli ska man ha till hur mkt olivolja? Det kanske är en smaksak? :)

anette i bugared

• -
« Svar #3 skrivet: 01 jun-09 kl 22:12 »
Tack för rådet! Hur mycket patchouli ska man ha till hur mkt olivolja? Det kanske är en smaksak? :)
1-2 % patchouli, dvs ca 10 ml till 750 ml olivolja, eller 5 ml till 500 ml olivolja om man vill prova en lite svagare lösning först.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Mata

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 02 jun-09 kl 06:52 »
Tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser