Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det jävla fåret bet mig  (läst 3872 gånger)

louise

• Gäst
Det jävla fåret bet mig
« skrivet: 27 maj-09 kl 11:48 »
Jag har aldrig varit med om får som bits! det var det lustigaste beteende. Rosa tyckte uppenbarligen det där med klippning skulle jag ge fan i.

gernsö

• Skåne
SV: Det jävla fåret bet mig
« Svar #1 skrivet: 27 maj-09 kl 12:15 »
Gick det hål så det blödde, för då ska du snabbt in och ta en stelkrampspruta.... och håll koll på förändringar i huden, för det är jälvigt lätt att man får blodförgiftning, både mig och min sambo har haft en omgång var, och det var från små sår.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Taggis

• vänner
« Svar #2 skrivet: 27 maj-09 kl 12:18 »
Det sa min sambo att vårt 1 års tacka oxå gjorde när han klippte henne fast jag trodde honom inte....då ,men tydligen så gör endel de .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

hustran

« Svar #3 skrivet: 27 maj-09 kl 12:21 »
Vi hade en finullstacka som verkligen försvarade sina lamm. Hon nästan morrade till och högg. ;D

louise

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 27 maj-09 kl 12:44 »
jaså, nä så hårt bet hon inte. Det var mest försök, men jag blev så himla paff. Å stelkrampsspruta... det har jag redan hunnit ta med farligheterna på en gård;)

Vildrosen.

« Svar #5 skrivet: 27 maj-09 kl 17:20 »
Jag kände mig snäll och tog med mig lite godis ner till tackorna - en hon tyckte det var så gott så åpen som hon äår så tog hon lite av mina fingrar oxå  :o Fast hon bet inte hårt så att hon bet av toppen men hon ville verkligen inte missa något av godiset  ;D
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

Charlotte

• -
« Svar #6 skrivet: 27 maj-09 kl 17:44 »
Det händer att nån av mina tackor biter i mina kläder när dom står i klippstolen, dom känner sig nog lite frustrerade av att sitta fast och avreagerar sig.     Mvh Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Robb

« Svar #7 skrivet: 27 maj-09 kl 17:51 »
Jag har aldrig varit med om får som bits! det var det lustigaste beteende. Rosa tyckte uppenbarligen det där med klippning skulle jag ge fan i.
;D ;D ;D
Jag har också ett får som bits! Om jag inte bryr mig om henne så drar hon till i mina kläder, rätt hårt faktiskt, ibland får hon tag i skinnet, ajajaj!

Robb

« Svar #8 skrivet: 27 maj-09 kl 17:57 »
Och en annan sak dom brukar göra är när jag har en jacka med resårband nertill är att bita tag i "plast-fläppen" som man spänner resårbandet med,  tugga som tokar, när sedan matte skriker till så släpper man den på mattes fingrar med en faslig fart. Det gör dj. ont. Dom verkar tycka det är kul... :)

Pysslan

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 27 maj-09 kl 19:03 »
;D ;D ;D
Jag har också ett får som bits! Om jag inte bryr mig om henne så drar hon till i mina kläder, rätt hårt faktiskt, ibland får hon tag i skinnet, ajajaj!

Samma har jag varit med om. Vem kan säga att får är dumma  :D

Vissa brukar påkalla uppmärksamhet genom att krafsa på en när man sitter på huk.

vårlängtan

• Småland
« Svar #10 skrivet: 27 maj-09 kl 19:54 »
Håller med Pysslan, så gör våra! Om man sitter och klappar på dem och slutar, så påkallar de uppmärksamhet,
stopp det va ju mej du skulle klappa!!!!
En tacka lägger sej i knät på mej och bara njuter, nästan så man väntar att hon ska börja spinna som en katt.
Njuter av värme och allt det gröna!

Vildrosen.

« Svar #11 skrivet: 27 maj-09 kl 20:08 »
Och en annan sak dom brukar göra är när jag har en jacka med resårband nertill är att bita tag i "plast-fläppen" som man spänner resårbandet med,  tugga som tokar, när sedan matte skriker till så släpper man den på mattes fingrar med en faslig fart. Det gör dj. ont. Dom verkar tycka det är kul... :)

Har varit med om den!  ;D Jag tror att de gör det på ren jävulskap - de VET precis när de ska släppa så att det snärtar till ordentligt  ;D
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

louise

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 27 maj-09 kl 22:35 »
Men den här jäveln bet mig i rumpan när jag skulle klippa henne, så det gick ju inte att göra som jag tänkt. Hon låg på rygg, å så ibland behövde jag ha huvet mellan och bakom mina ben, men se det gick ju inte...

Taggis

• vänner
« Svar #13 skrivet: 28 maj-09 kl 01:22 »
Men den här jäveln bet mig i rumpan när jag skulle klippa henne, så det gick ju inte att göra som jag tänkt. Hon låg på rygg, å så ibland behövde jag ha huvet mellan och bakom mina ben, men se det gick ju inte...
;D de hade jag velat se hade nog haft svårt att hålla mej för skratt  :-[.....inte lika kul för den utsatta baken frst
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

fungilla

« Svar #14 skrivet: 01 jun-09 kl 00:18 »
Min son blev biten i näsan av en lammunge när han böjde sig ner och skulle gosa. ;D
Jag själv har lärt mig att inte lägga en tacka på rygg för att klippa rent runt magen, D..klar vilken spark jag fick rakt över munnen.. Man lär så länge man lever.
det känns bra att fortfarande kunna vara optimist och att tro på naturen

vallhunden

• Västergötland
« Svar #15 skrivet: 01 jun-09 kl 09:14 »
Jag har blivit biten i låret av en get en gång ;D
Hon öppnade munnen så stort hon kunde och klämde till allt vad hon orkade... :o

Jag gillar inte getter!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Pysslan

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 01 jun-09 kl 20:21 »

Jag gillar inte getter!

:) Getter är söta men man ska akta sig för deras påhitt.

fungilla

« Svar #17 skrivet: 02 jun-09 kl 23:45 »
En get bet av håret på min dotter, fy vad hon var ledsen
det känns bra att fortfarande kunna vara optimist och att tro på naturen

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #18 skrivet: 03 jun-09 kl 10:51 »
Mina får och lamm krafsar, biter och drar i kläder och hår, klättrar på och över varandra för att komma närmast och få lite gos. Ljuvligt att de är så kontaktsökande och så tydligt njuter av att bli gosade, de gosar ju inte på det viset med varandra. Vissa nöjer sig med att stå och lukta/blåsa någon centimeter från ansiktet. Jag älskar dem! Vi umgås dock inte med pojkarna, trist, men jag känner mej tryggare i bagghagen.
Ingen har dock uttryckligen bitit mej, men det är klart att om det är det enda sättet att protestera så.. ;)

Annika

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #19 skrivet: 07 jun-09 kl 23:45 »
  ???   :-[

En get bet av håret på min dotter, fy vad hon var ledsen
Stackars geten  ;D

Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser