Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp en förvirrad medmänniska!  (läst 1023 gånger)

Marygold

• Sagolika Höö
    • Småland
Hjälp en förvirrad medmänniska!
« skrivet: 21 maj-09 kl 18:04 »
Vi ska börja med bin har vi tänkt. Vi köpte en hel utrustning billigt från en som hade slutat med bin för länge sedan. Detta var fem år sedan. Nu när vi äntligen kommer till skott för att starta har vi plockat ut allt ur förrådet för att rengöra och ställa upp. En del bottnar var gamla och behöver bytas. Så långt gott och väl. Nu till problemet; Jag tittar i kataloger och på hemsidor med biutrustning men ingenstans står vad som skiljer de olika modellerna! De heter olika saker som Töreboda halvsvea eller Östervåla lågnormal. Jag har hittills hittat åtta olika kupmodeller och elva olika ramstorlekar. Ingenstans hittar jag måtten på kupmodeller eller ramar! Jag har ingen aning om vad vi har köpt och eftersom jag inte hittar måtten på nya grejor kan jag inte kompleteringsköpa.

Våra ramar är 30x30 cm vad är det vi har?

Hjälp!

/Marygold
Karin på Sagolika Höö

poze

• Östergötland
SV: Hjälp en förvirrad medmänniska!
« Svar #1 skrivet: 21 maj-09 kl 19:10 »
Svea heter ramformatet.
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Marygold

• Sagolika Höö
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 22 maj-09 kl 06:12 »
Och hur vet jag vilken typ av kupa vi har? Det är någon form av uppstaplingskupa...
Karin på Sagolika Höö

wictor

« Svar #3 skrivet: 22 maj-09 kl 07:56 »
Skicka in en bild, så får du nog svar...

Dela detta:

* Inloggade just nu

548 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser