Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken svensk ras för ägg?  (läst 840 gånger)

Vem_som_helst

Vilken svensk ras för ägg?
« skrivet: 06 maj-09 kl 12:34 »
Om man vill ha nån sorts hönor för husbehov av ägg...köttet är jag inte så intresserad av. Finns det nån svensk ras som är att föredra?

Suss i Sannum

• Västergötland
    • Sannum
SV: Vilken svensk ras?
« Svar #1 skrivet: 06 maj-09 kl 13:05 »
Om man vill ha nån sorts hönor för husbehov av ägg...köttet är jag inte så intresserad av. Finns det nån svensk ras som är att föredra?
Isbar; det är en svensk, men inte godkänd ras. Värper prima och ger inte så mycket kött.
Här finns en hoper höns i olika raser och japanska/jumbo vaktlar. Titta gärna in på hemsidan och bloggen. Där finns bilder på fjädrarna och lite annat.
www.sannum.eu
http://blogg.sannum.eu

Vem_som_helst

« Svar #2 skrivet: 06 maj-09 kl 15:46 »
Isbar; det är en svensk, men inte godkänd ras. Värper prima och ger inte så mycket kött.

Vad menas med inte godkänd? Jag ska ju bara äta äggen ....inte ägna mig åt hönsutställning!  ;)  ;D

Suss i Sannum

• Västergötland
    • Sannum
« Svar #3 skrivet: 06 maj-09 kl 16:35 »
Vad menas med inte godkänd? Jag ska ju bara äta äggen ....inte ägna mig åt hönsutställning!  ;)  ;D
I korthet, den går inte att ställa ut. Men ägg kommer det ändå  ;).
Här finns en hoper höns i olika raser och japanska/jumbo vaktlar. Titta gärna in på hemsidan och bloggen. Där finns bilder på fjädrarna och lite annat.
www.sannum.eu
http://blogg.sannum.eu

Vem_som_helst

« Svar #4 skrivet: 07 maj-09 kl 10:18 »
Då kommer den ju att passa mig som hand i handsken...  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser