Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hamburger guld höns!!! hjälp!  (läst 8887 gånger)

niagara

hamburger guld höns!!! hjälp!
« skrivet: 16 maj-09 kl 13:14 »
Jag blev med hamburgerägg för ett tag sen. Min karl hade fått uppdrag att hämta spetshättade och kom hem med detta + ett hamburger guld ägg. anledningen var att säljarna ej hade haft växel på det antalet ägg och inte heller hade fler spetshättade, så de skickade med ett hamburger guld... nu har detta ägget kläckts och jag söker som en tok på nätet för att hitta en bild på hur det är tänkt att kraken ska se ut som stor.. men utan något tur... så då vänder jag mig till er alternativare.. har ni någon bild på hamburger guld???+

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: hamburger guld höns!!! hjälp!
« Svar #1 skrivet: 16 maj-09 kl 13:22 »
Det finns olika slags guldteckningar.

Här har du bilder på några guld i olika varianter.

Källa: http://www.feathersite.com/Poultry/CGD/Hamb/BRKHamburg.html
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 16 maj-09 kl 20:06 »
Viken stilig hamburger du kommer att få ;D
Hedemorahöns

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #3 skrivet: 20 maj-09 kl 00:59 »
Detta är min Guld svartfläckiga Hamburger höna. En trevlig ras tycker, vacker i sina fjädrar. Värper mycket bra
Mvh
Mimmi
Jaktfasan, Stor och dvärg Bielefelder, Kopparh Maran,  MES. Wyandotte stor, silversv rand. Dvärg Wyandotte rand: Silversvart. Legbarfärgad, Lavendel, Vita, röd porslin. Silversvart bandade. Holländare: Lavendel, blå, svart, citron och guldporslin. Uppf av stående fågelhundsrasen: Weimaraner

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 20 maj-09 kl 06:18 »
Tricia, din höna är ju mycket vackrare än de där djuren i utställningsburarna enligt mig!  ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

niagara

« Svar #5 skrivet: 07 jun-09 kl 21:03 »
den tredje var lik seabright i uttrycket. Kycklingen börjar få fjäderdräkt nu. Jag får ta ett kort och lägga upp och se om ni kan hjälpa mig...

Dela detta:

* Inloggade just nu

460 gäster, 3 användare
JoeDirt, Lomsmyran, Bender

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser