Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bramha och Brahama ? Skillnad?  (läst 1323 gånger)

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
Bramha och Brahama ? Skillnad?
« skrivet: 09 maj-09 kl 18:19 »
Jag hade aldrig hört talas om att de fanns en ras som hette Brahama oxå, men vad är skillnaden om de finns någon?

Undrar Päran
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: Bramha och Brahama ? Skillnad?
« Svar #1 skrivet: 09 maj-09 kl 18:52 »
Troligtvis bara nån som råkat stava fel.

Päran

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 09 maj-09 kl 21:51 »
fast killen jag pratade med han var helt säker på att dom hette Brahama, och att han hade skickat efter hönsen med en killen från norr som åker på uppköparresor söderut, fast han hade bara fått tag i 4 st + en tupp, fast jag e ff lite skeptisk, vill gärna veta om de är någon fler som har såna eller är det bramha, och som Nettis skriver bara ett stavfel som de sedan har byggts på om.

Vill ju gärna ha mer kött på benen innan jag träffar honom, han hade oxå en hönsbok som de stog om dom i.

/Päran

"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #3 skrivet: 09 maj-09 kl 22:26 »
Hihi, nei.. Om dette er renraset høns, så er det nokk bare en stavefeil  ;)
Men klart.... det kan jo tenkes at noen har laget seg en egen kryssning med noe, som de da har gitt at annet navn enn "blandingshöns"  ;D
Hadde jo vært til stor hjelp om du fikk tak i et bilde på de  :P

Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

yezzika

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 09 maj-09 kl 23:24 »
Hihi, nei.. Om dette er renraset høns, så er det nokk bare en stavefeil  ;)
Men klart.... det kan jo tenkes at noen har laget seg en egen kryssning med noe, som de da har gitt at annet navn enn "blandingshöns"  ;D
Hadde jo vært til stor hjelp om du fikk tak i et bilde på de  :P

Kanske en blandning av Brahma & Yokohama  ??? ;D
Bor i det röda huset med man, 2 barn. Har 2 hästar & höns av raserna New Hampshire, Vorwerk

Päran

• Ångermanland
« Svar #5 skrivet: 09 maj-09 kl 23:28 »
Trodde jag med men ingen annan verkar ju känna till dem så då kan jag fortsätta att hävda att de heter Bramha (utan a).

Hiddade ju inget på nätet heller som sa att de fanns en sån ras.

Tackar ni är toppen/Päran

Päran

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 09 maj-09 kl 23:29 »
Jag tar med kameran när jag ska dit å titta. /P

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #7 skrivet: 10 maj-09 kl 00:46 »
då kan jag fortsätta att hävda att de heter Bramha (utan a).

Eller - du kanske kan prova att stava det rätt  - byt plats på H och M? ;)

Päran

• Ångermanland
« Svar #8 skrivet: 10 maj-09 kl 09:49 »
oops, såg inte de, självklart ska de vara brahma, fast han la in ett a för mkt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser