Hon är nog lite piggare idag. Äter men, inte så mycket som jag skulle vilja. Fortsätter ge henne lite extra gott. Lammet hon har kvar är väldigt klängigt (om man nu kan använda det om lamm) och vill snutta mycket. Först trodde jag att hon inte fick så mycket i sig men, hon får nog det hon behöver. Kanske är tackan lite i chock. Funderade faktiskt på om tackor kan få lamningsdepressioner för det var nästan så. Jag har kännt igenom henne så gott det går. Hon är inte en av de tamaste tackorna men, jag har i alla fall inte kunnat hitta något annat på henne. Ska kolla om hon verkar torr i huden.
Hon har inte ropat efter det andra lammet så att jag har hört det och det borde jag har gjort för jag var hemma hela dagen. Jag vet inte när det kan ha hänt men, troligen sen kväll (senare än nio när jag var ute sena rundan), natt eller tidig morgon. Jag upptäckte att lammet var borta på eftermiddagen men, det har antagligen försvunnit tidigare. På dagtid är jag ute så pass mycket att jag borde ha henne ropa. Tycker jag är ute i hagen både nu och då och hjälper mammor och lamm att hitta varandra. Men, hon kan ju ha gått runt i hagen och letat i chock kanske? När jag upptäckte att något var fel så var hon uppe vid fårhuset själv med lammet och var märkbart trött och hängig och lammet som var med var lite ängsligt och ville snutta mest hela tiden.
Skumt är det men, inte den andra tackan som blev av med ett lamm har ropat efter det. Kan det vara för att det var ganska nytt och att de båda hade ett till att ta hand om? Jag gissar att det hänt när det är mörkt och då brukar ju inte fåren låta alls nästan.