Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur fint nät krävs?  (läst 5205 gånger)

zombivarg

• Jag kan inte leva utan mit liv
    • Skåne
SV: hur fint nät krävs?
« Svar #20 skrivet: 10 jun-09 kl 18:28 »
YES!
Jag har gunnebo 2 meters till väggar, men har saknat ett BRA taknät. Vi har provat många olika alternativ: bärnät - finns ej tillräckligt stora, de går sönder väldigt lätt, fågelskyddsnät till ensilagebalar - för tungt och TAR VIND, går sönder, funderat på hönsnät - skator tar sig emellan, kycklingnät - för smala rullar, så till slut blev det blått balsnöre - skator tar sig emellan, men ingen rovfågel dyker rakt ned och tar höna. Igår såg jag Allox vilt/hönsnät 2 meter brett 100 meter långt. 2,5 cm maskor, perfekt. Bara frågan om vikten på nätet, samt hållfastheten. En 200m rulle ska enl uppgift väga runt 8 kg sa mannen på Allox, samt den håller avsevärt, 300kg sa han o jag nöjer mig med mycket mindre. Väderbeständig. 2018kr ink moms o frakt!
YES!

TACK den som hittade produkten, du har gjort min dag, och hönsens liv mycket roligare! :-*

Annika

Hej Annika

Var det Allox i Göteborg du pratade med :P
MVH  Annica
When you can live forever
What do you live for

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #21 skrivet: 11 jun-09 kl 00:39 »
Ja, det var Allox i Göteborg.

Annika

Gamina

« Svar #22 skrivet: 11 jun-09 kl 08:45 »
Helt underbart om alloxnätet fungerar. Jag är just i fart med att köpa taknät och har tittat på voljärnäten men det blir dyrt om man ska köpa med rutstorlek under 10 cm. Har mailat Allox och ställt ett par frågor bla om ifall man på ett enkelt och hållbart sätt kan montera ihop nätet så det blir bredare.
Genbank för Gotlandshöns

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #23 skrivet: 12 jun-09 kl 13:00 »
Har just varit ute o satt upp en preliminär hönsgård med Alloxnätet. Jag måste säga att det är himla trevligt att jobba med. Det är svart och ,man kan knappt se det när det är satt upp.
Jag vet inte hur hållbart det är mot en räv som tar tag i det om nu rävar gör det.
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Gamina

« Svar #24 skrivet: 12 jun-09 kl 21:02 »
Jag hoppas att det står emot räv. Jag kommer inte sätta det ända nerifrån marken utan har ca 1 m med hönsnät på utsidan av stolpen och 1 m kycklingnät på insidan av stolpen. Alloxnätet börjar först däröver. Hoppas verkligen att det är smidigt att jobba med framförallt när man ska skarva ihop det.
Genbank för Gotlandshöns

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #25 skrivet: 15 jun-09 kl 14:49 »
Jag ska ha Alloxnätet som tak, har gunnebo till vägg. 9 kg paket kommer imorgon!

Dela detta:

* Inloggade just nu

745 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser