Vet ej om denna blir plaserad rätt, vet ju inte vad det är ens. Men nu är jag konfunderad som fan. Jag har en stor cochinkyckling på en vecka ungefär som i går plötsligen började vara konstig. Annars helt normal fram tills i går. Den blev vansinnig, skrek som en galning och stuttsade rundor, ena stunden kliande hysteriskt på ena ögat( ser ut som ögat) och sekunden efter skiftar den till andra ögat, tar en paus och börjar om . Den har ingen ohyra, jag har kollat den noga nu, den är inte svullen där, ingen rodnad, inget alls, totalt normal. JAg smörjde in ögonlocken och runt omkring med idominsalva och klippte de där nya små vassa klorna, så den inte skulle riva upp sår.... släppte ner den i en lite låda i lugn och ro, det sista jag såg innan jag lämnade rummet var att den började dansa igen.......
Nu till morgonen hade jag förväntat mig en totalt slut och halvdöd kyckling som jag fått avliva. Men nej, den sitter, trött men ganska nöjd och verkar inte ha "klådan längre".
Kan det ha varit någon klåda, eller bara tvångshandlingar..... den är kanske inte riktigt normal, jag vet inte, känner mig totalt som ett frågetecken..... någon som upplevet detta innan?