Ullgarn- någon som vet?

Startat av Kawachi, 18 Mar-09 kl 20:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kawachi

Jag har några härvor ullgarn av sådant slag som går sönder bara man petar på det >:(, är det någon som vet vad det kallas? Och vad gör man med det?

koko

Det ganske är väldigt gammalt?
Vet du nåt om det?

Kawachi

Det följde med en kasse med andra ullgarner jag köpt på loppis. Men det ser inte ut att vara tvinnat...

Tvärslå

Man lär så länge man lever, förhoppningsvis.

Birgit

Eller isländskt loopigarna? Det är ju bara enkeltvinnat!

Ulltuss

Ett sätt att använda lösspunnet ullgarn är att tova med det, antigen våttovning eller nåltovning. Jag är helt såld på nåltovning just nu och tovar på ALLT jag kommer åt. Lösspunnet garn är perfekt för att "skriva" med ull.
"Medan vi vilar oss från potatisupptagningen, plockar vi sten"

Kawachi

Skulle tro att det är sk förgarn men är inte helt 100% säker :P men om det går att tova med det så vet jag precis vem som får ta över det ;D

anette i bugared

Jag brukar sticka i förgarn, löst på stora stickor och sedan filtar jag arbetet i maskin Man får sticka dubbelt så stort som den storlek man vill ha när det är färdigt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

renee d

Citat från: Småtroll skrivet 23 Mar-09 kl 22:09
Skulle tro att det är sk förgarn men är inte helt 100% säker :P men om det går att tova med det så vet jag precis vem som får ta över det ;D

Man kan sikkert tova av det. Jag sälge meget fôrgarn till tovning. Hilsen Renee

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

541 Gäster, 0 användare