Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foderbord  (läst 1018 gånger)

Skågedalen

• -
Foderbord
« skrivet: 17 mar-09 kl 09:04 »
Jag har tänkt att bygga om för fåren, och sitter här och försöker få det så jobb ekonomiskt som möjligt. :-)
Men när det gäller foderborden, så har jag en uppfattning om att de av metall håller bättre. Jag har ett foderbord av trä nu, och trät har blivit så slitet och "fett" där fåren har stått och tryckt sig mot när de ätit.
Nackdelen med foderbord av metall är ju åter igen att de är så dyra, så då står man och överväger att bygga i trä ändå.

Men vad är era uppfattningar om foderbord av metall och trä?

Ska man "snåla" och bygga i trä, eller slå på stort med metall? Jag behöver totalt ha ca 22 m foderbord, så det blir några st.

Mvh / Fru Skågedalen
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Wisteria

SV: Foderbord
« Svar #1 skrivet: 17 mar-09 kl 09:20 »
Jag håller också på att kolla runt. Har en känsla av att det är dyrt. Idag har jag siltbergs grindar, de där "ätgrindarna", lite provisorisk lösning men användbara. Jag flyttar runt dom under året där de behövs.

Angelica

• Inter faeces et urinam nascimur
SV: Foderbord
« Svar #2 skrivet: 17 mar-09 kl 09:23 »
Ett alternativ är kanske att kolla på begagnat... men det är mycket pengar även då.
Älskar djur... människor också!

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 1 användare
karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser