Tänk ändå vad naturen är fantastisk, i höstas köpte jag 4 st Lohmann hönor, nu i mars så märkte jag att min blommehöna började surna

glad i hågen så lät jag äggen ligga lite längre några dagar innan jag plockade dem och då började även en av Lohmanntjejerna visa intresse. Vi bestämde oss för att samla några ägg och låta iaf någon av dem ruva. Ganska snart så tog Lohmannflickan över och sedan har hon inte rört en fena på 24 dagar, bara legat blickstilla. Efter ett tag blev jag orolig att hon skulle svälta ihjäl så jag har på slutet puttat upp henne en gång om dagen. Så i går skedde miraklet 6 små pycklisar tittade fram under henne på morgonen när jag kom ut

: Sedan har denna fabriksuppfödda höna som aldrig sett sin egen mor skött sig exemplariskt, hon gör allting helt rätt och jag blir SÅÅÅÅÅÅÅ imponerad att dessa instinkter sitter kvar. Jag högaktar den lilla älsklingen och är så glad att hon hamnade hos mig och inte i någon trång produktionsbur

. Alla hönor borde få vara lyckliga, och det är sannerligen min stolta nyblivna mamma.....