Jag är så glad. Min ena ungtupp som blev rejält skadad i ett ben som 1 veckas kyckling, han kunde inte stödja på det på nästan en vecka, blir bara vackrare och vackrare. Bra psyke verkar det också vara på herrn och hönorna är mycket förtjusta i honom. Hade jag vetat att han var en tupp när han fick skadan hade jag tagit bort honom men som tur var visste jag inte det

En annan sak som gör mig så glad är att alla kycklingarna efter mitt måndags exemplar till höna verkar helt korrekta. Jag visste att hon hade sneda tår när jag chansade på att avla men visste också att det kunde finnas en naturlig förklaring till det. Inte en enda sned tå på någon av 6 st kycklingar där fadern kommer från samma besättning som den hönan. Överlag ser alla ungdjuren ut att vara betydligt bättre än sin mor. Frågan är dock om man ska våga fortsätta att avla på henne eller om hon kanske har problem av sina tillkortakommanden (sneda tår och blind på ett öga) och man borde ta bort henne? Stundtals får jag för mig att hon inte mår bra men nästa stund tror jag att hon mår alldeles utmärkt och att hon beter sig konstigt pga att hon ser dåligt.
Om inget tydligt problem tillstöter får hon vara kvar över sommaren för hon är en utmärkt mor också

som började ruva fram sin första kull mindre än 1 år gammal bara 6 veckor efter att hon börjat värpa.