Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kan man göra i trädgården så här års?  (läst 2312 gånger)

byggarebobbit

Vad kan man göra i trädgården så här års?
« skrivet: 01 mar-09 kl 13:01 »
  Jag undrar om det finns saker man kan börja påta med i trädgården nu i vinter/vår brytningen??? Har många fruktträd o en stor tomt som jag inte bott i nån vår?
Rosa torp med liten gård stor hund många katter fem blommehöns med tupp o två parakiter massa grodor snart hästar kanske grisar växthus land blommor massa bakom än mer framåt. tror igen, som faan

Mamsingen

• Småland
SV: Vad kan man göra i trädgården så här års?
« Svar #1 skrivet: 01 mar-09 kl 13:08 »
Hej! Tror att du kan beskära lite träd o buskar.. men sök på det på nätet så får du nog bra info...:-)

Trädgård är roligt:-)
Lycka till!
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

byggarebobbit

« Svar #2 skrivet: 01 mar-09 kl 13:22 »
 ;D Ja visst är det kan ju inte bärja mej....extra kul i mitt fall är att jag inte har en aning om vad som kommer upp...Tjoho
Rosa torp med liten gård stor hund många katter fem blommehöns med tupp o två parakiter massa grodor snart hästar kanske grisar växthus land blommor massa bakom än mer framåt. tror igen, som faan

andtol

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 mar-09 kl 19:16 »
Vi går också och väntar på vår första vår i vår trädgård. Finns det lökar? Vilka blommor kommer upp? Mycket gräsmatta nu men vad finns under?

Fast idag kom det snö igen, det verkade som om våren var på gång i helgen!

;)

Vitis

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 mar-09 kl 11:36 »
  Jag undrar om det finns saker man kan börja påta med i trädgården nu i vinter/vår brytningen??? Har många fruktträd o en stor tomt som jag inte bott i nån vår?

Beror ju på vilken landsända man bor i och vilket väder som råder för dagen men här ner på sydspetsen av vårt avlånga land har vi kommit igång ganska bra.

-Bygger odlingsbänkar och spaljéer.
-Städar i växthusen.
-Räfsar löv och kvistar.
-Rensar bort vissna perenner.
-Städar i rabatterna.
-Beskär vinrankor.
-Sågar bort fula träd.
-Pysslar med frösådder inne.
-Tar sticklingar och planterar om pelargoner.
-Släpar hem byggmaterial, virke, betongplattor m.m. inför säsongen.
-Diskar krukor och brickor.

Mest städning ute

byggarebobbit

« Svar #5 skrivet: 04 mar-09 kl 08:40 »
  Ja det var inspirerande o läsa!!! Här är det dock runt nollan från o till o eländes snö varannan dag men snart...snart... O kul att höra att en till har sin "första vår". Det är ortoligt häftigt. Men jag vågar knappt röra nått. Föresten vet nån om det är kört att så gräs på våren? Läste att det ska ske på hösten... Eller?

Tuve

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 04 mar-09 kl 10:59 »
Jag har sått gräs på våren, det går.

byggarebobbit

« Svar #7 skrivet: 04 mar-09 kl 11:10 »
 va bra men när?

Tuve

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 05 mar-09 kl 18:30 »
va bra men när?
Minns inte precis, maj kanske. Skåne, kan tilläggas, och sommaren efter var blöt.

peppz

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 10 apr-09 kl 15:35 »
Kan man beskära vinbärsbuskar nu i april?
städade på tomten idag och "hittade" tre förvuxna bedrövligt skötta vinbärsbuskar som jag aldrig sett under mina tre år här på gården..
undrar om jag vågar klippa lite i dom?
Kennel SweetCaileanz

anette i bugared

• -
« Svar #10 skrivet: 10 apr-09 kl 16:38 »
Kan man beskära vinbärsbuskar nu i april?
städade på tomten idag och "hittade" tre förvuxna bedrövligt skötta vinbärsbuskar som jag aldrig sett under mina tre år här på gården..
undrar om jag vågar klippa lite i dom?
Inga problem. klipp så mycket du vill.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

peppz

• Västergötland
« Svar #11 skrivet: 12 apr-09 kl 08:35 »
Inga problem. klipp så mycket du vill.

Tack, då gör jag så...   fanns en del att ta av.. :)
Kennel SweetCaileanz

Dela detta:

* Inloggade just nu

663 gäster, 2 användare
Varmblod90, biggelina

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser