Våran guter går ute året om - tilsammans med baggen. Nu undrar jag hur jag kan se at det är dags att lamme ? Jag vet ju inte när dom är parat....
Är det Edwina som visar sina juver på bilden ?Har hon lammat tidigare, eller är det första gången?Om hon är förstagångslammare så har hon i alla fall minst 2 veckor kvar...Har hon lammat tidigare så har hon nog 4 veckor kvar i alla fall...Lite svårt att se med all ullen.Vad säger ni andra??Ska vi ordna ett lotteri?!? 10 spänn på att hon har 34 dagar kvar till lammning!
Minst en månad säger du... Hm, kanske det, undrar hur långt det då är kvar för resten vars magar fortfarande är "uppe" och inga juver alls har... De blir väl till midsommar de Alla våra tackor och baggen släpptes ihop vid 6 månaders ålder, det var för 5½ månad sedan. Men med tanke på deras ringa ålder så räknar vi eg. inte med lamm förän framåt maj-juni kanske. Men det känns som om det har hänt mkt med Edvinas kropp sista 3 veckorna, så jag börjar ju undra... (och hoppas, förstås. Lammsugen! )
Hur är det föresten, när är det får blir könsmogna (finull)?