Åh!!
Nu hörs ljudet av en näbb som försöker få hål på skalet i ett av äggen! (det som av någon anledning verkar ligga flera dagar före de andra fast jag la in alla samtidigt)

En inte lika bra nyhet är väll att det är bara 3 ägg kvar nu...

Av någon anledning så verkar de dö när mamma ska ha hand om äggen under dagarna...

Det gick bra hela lovet... Sedan började jag i skolan och mamma skulle passa dem... Under den veckan dog nästan ett ägg om dagen tydligen...
Igår hade ännu ett ägg dött under tiden jag var borta... Var min långdag, skräckdagen.. Åker hemifrån klockan halv 7 på morgonen och kommer hem 9 på kvällen... Var inte så förvånande att någon skulle kola vippen.

Idag så dog mitt favoritägg (hehe, j.. jag hade en favorit

) ...

Den som verkat vara piggast av allihoppa hela tiden... I morse levde den innan jag åkte.
När jag kom hem nu så hade den dött!
Tur nog så är jag ledig i morgon bitti så jag kan vakta de sista äggen!
Ja... Mamma verkar inte vara en så bra äggvakt.

(Med tanke på att maskinen är hemmabyggd så krävs det att man går upp och "checkar" att allt är som det ska lite då och då... Vilket mamma inte gör... Idag så hade hon inte gått upp och kollat fukten på hela dagen till exempel.

Under andra veckan då så många ägg dog så hade hon klantat till det vid vändningen genom att rulla äggen så de hamnade mitt framför stekheta lampan.. Och där fick de ligga resten av dagen tills jag kom hem på vkällen. Inte undra på att de dog!

Aja... Hoppas det går bra för de sista små nu... Det är ju så otroligt nära nu ju!
KÄMPA!