Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu händer det!  (läst 5061 gånger)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
SV: Nu händer det!
« Svar #40 skrivet: 11 mar-09 kl 20:47 »
Grattis, lilla "mamma" ;D

Jag hoppas vårt projekt också ska lyckas!!
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #41 skrivet: 13 mar-09 kl 12:49 »
Vet fortfarande inte om det sista ägget lever... Det luktar itne skumt om det i alla fall som de andra gjorde när de dog (tog bara 2 dygn innan det började att lukta mysko genom skalet).
Tänker flytta över den lilla och det sista ägget till Bubblan, en höna som ligger och ruvar... Det har börjat att pipa under henne idag så blir ju lagom.  :)

Har en fråga nu... Hur länge kan en glödlampa lysa ungefär?  ???
Den här har ju stått igång i snart 4 veckor i streck som jag har nu... Hade tänkt att lägga in nya ägg som jag tog med hem från min pojkvän, har ingen ruvhöna just nu förutom den som ska få idag.

Bör jag byta lampa?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Huggorm

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 13 mar-09 kl 13:52 »
Har en fråga nu... Hur länge kan en glödlampa lysa ungefär?  ???
Den här har ju stått igång i snart 4 veckor i streck som jag har nu... Hade tänkt att lägga in nya ägg som jag tog med hem från min pojkvän, har ingen ruvhöna just nu förutom den som ska få idag.

Bör jag byta lampa?
Glödlampor går oftast sönder när man tänder dom. En glödlampa som står på konstant håller nästan hur länge som helst. Men man vet ju aldrig, något kan ju hända ändå  :-X

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #43 skrivet: 17 mar-09 kl 22:33 »
Herrejösses!

Jag har ju glömt att lägga in bilden jag tog...  :-[

*slänger upp den*

Nu piper det föresten i kläckaren igen.... Ruvhönan lämnade 4 ägg som jag gjorde ett försök med att rädda genom att lägga in i bygget.
Och nu är de på väg ut!  :D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser