Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu j*ar ska jag göra en mössa av räven!  (läst 8273 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Nu j*ar ska jag göra en mössa av räven!
« skrivet: 31 jan-09 kl 22:31 »
 >:(  Där föll mitt ekologiska frigångs projekt in i käftarna på en ovanligt stor räv .
5 individer fick sätta livet till i dag !
Hästarna stog uppe på berget o kikade ner i lösdriften när vi kom dit , fölet var uppenbart upprört .

Räven har varit o haft smörgåsbord hos mej  :'(
Ne nu är dom två jag har kvar inlåsta .....
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

poze

• Östergötland
SV: Nu j*ar ska jag göra en mössa av räven!
« Svar #1 skrivet: 31 jan-09 kl 22:33 »
gör en fälla beta med något oemotstådligt.
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 31 jan-09 kl 22:57 »

japp jag ska lägga ut en hel hög med köpe kycklinar inne i stallet o lägga mej på takbjälkarna o skjuta den jäveln ,,,hatar rävar ,, så jävla fräcka
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Huggorm

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 31 jan-09 kl 23:01 »
Skulle ha tipsat om att agna med en av de återstående hönorna, men så kom jag på att dom tydligen inte var oemotståndliga eftersom dom överlevde första attacken...

Skytten

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 31 jan-09 kl 23:17 »
Ja räven har inte lika många fans som vargen, så det är bara att ta den av daga.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #5 skrivet: 31 jan-09 kl 23:46 »
Jag tycker så synd om dig! Vad var det för höns du hade nu igen?

Är det inte lättare att göra något slags fälla, typ falldörr som går igen, nät som hissar upp räven i taket och ta den av daga sen?

Fast det är säkert olagligt, så mycket som är det ju.... Fast det borde vara olagligt att döda våra hönor också! Skulle kunna tänka mig att ta kål på duvhöken som tog Rosa för mig, men den jäkeln sägs ju vara fridlyst...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #6 skrivet: 01 feb-09 kl 08:58 »
Är det inte lättare att göra något slags fälla, typ falldörr som går igen, nät som hissar upp räven i taket och ta den av daga sen?

Fast det är säkert olagligt, så mycket som är det ju.... Fast det borde vara olagligt att döda våra hönor också!

Det är lagligt att fånga rävar i godkända fällor. Räven är tillåten att jaga februari ut i hela landet, sedan får man t.o.m 15 mars jaga den i alla län förutom Blekinge, Halland och Skåne. I Värmland, Örebro, Dalarna, Gävleborg, Västernorrland, Jämtlands, Västerbotten och Norrbottnens län får man jaga räv hela mars ut.

Hoppas det inte blev för rörigt ;)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

poze

• Östergötland
« Svar #7 skrivet: 01 feb-09 kl 09:44 »

Fast det är säkert olagligt, så mycket som är det ju.... Fast det borde vara olagligt att döda våra hönor också! Skulle kunna tänka mig att ta kål på duvhöken som tog Rosa för mig, men den jäkeln sägs ju vara fridlyst...

man får freda sina djur, antingen lagligt genom att skjuta den eller olagligt att fånga den och köra iväg den ett par mil.
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Sia

• Dalarna
« Svar #8 skrivet: 01 feb-09 kl 18:49 »
Det är lagligt att fånga rävar i godkända fällor. Räven är tillåten att jaga februari ut i hela landet, sedan får man t.o.m 15 mars jaga den i alla län förutom Blekinge, Halland och Skåne. I Värmland, Örebro, Dalarna, Gävleborg, Västernorrland, Jämtlands, Västerbotten och Norrbottnens län får man jaga räv hela mars ut.

Hoppas det inte blev för rörigt ;)
Jamen skjuter han den inne i stallet *harkel* jag menar förstås: inom område för hönsgård så får han väl jaga den året runt?
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Ulricaa

• -
« Svar #9 skrivet: 01 feb-09 kl 19:13 »
Japp!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Rosten

• Närke
« Svar #10 skrivet: 01 feb-09 kl 19:17 »
Höns skall inte gå fritt. Då får man skylla sig själv.

Knopparp

• Halland
« Svar #11 skrivet: 01 feb-09 kl 22:22 »
Räven har varit o haft smörgåsbord hos mej  :'(

Du har både min sympati och medkänsla! Räven har varit och tagit allt för många hos oss också! Konstigt nog tar han (eller höken för den delen) alltid de fåglar vi inte vill bli av med... tuppkycklingar eller gammelhönsen låter de vara...  >:(

Hoppas mössan blir varm och go'!   ;)
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #12 skrivet: 02 feb-09 kl 00:56 »
Ja räven har inte lika många fans som vargen, så det är bara att ta den av daga.

Ja jag har tusen gånger hellre varg än räv häromkring  :-\

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #13 skrivet: 02 feb-09 kl 00:59 »
Jamen skjuter han den inne i stallet *harkel* jag menar förstås: inom område för hönsgård så får han väl jaga den året runt?

Japp HON ska skjuta den inne i stallbyggnaden ,, som är inom område för hönsgård då dom bor därinne.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #14 skrivet: 02 feb-09 kl 01:04 »

jag hade dvärg Kockin som var super tam o kelen ungarnas favvo "lillhönan"  sen tog han Min vita dvärgsilke "labolina" och hennes barn viltförgad silkeshöna,, 2 tuppar som var jätte vackra då en var shackrutig o den andra röd-svart-blå ,,,,

jag vill inte ha han här ,, skjuter han o flår han o sätter upp kadavret som en varning !

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #15 skrivet: 02 feb-09 kl 08:12 »
jag vill inte ha han här ,, skjuter han o flår han o sätter upp kadavret som en varning !

Vi har ett jättefint rävskinn på väggen av en fällfångad rav :) Är pälsen fin så skicka iväg den på garvning, så kan du göra en Davy Crockettmössa sen. Det hade varit fräckt 8)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Vilverin

• Skåne
« Svar #16 skrivet: 02 feb-09 kl 20:40 »
Med risk för att stöta mig lite med er nu... det är väl inte rävens fel att den är räv?
Om jag gått hungrig mitt i vintern och sett en massa lättfångade hönor hade jag säkert tänkt precis som räven!
Det är nog klokare att ha hönsen inne om man har mycket räv i omgivningarna. Jag har gott om räv här, men har än så länge fått ha hönsen ifred (undantaget för höken). Tycker att det är fint med rävar, men om den tagit några höns för mig hade jag nog inte uppskattat den så mycket...
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
- Émile Zola

Cecilia i Hillsjöstrand

• Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
« Svar #17 skrivet: 02 feb-09 kl 21:04 »
Med risk för att stöta mig lite med er nu... det är väl inte rävens fel att den är räv?
Om jag gått hungrig mitt i vintern och sett en massa lättfångade hönor hade jag säkert tänkt precis som räven!
Det är nog klokare att ha hönsen inne om man har mycket räv i omgivningarna. Jag har gott om räv här, men har än så länge fått ha hönsen ifred (undantaget för höken). Tycker att det är fint med rävar, men om den tagit några höns för mig hade jag nog inte uppskattat den så mycket...
Visst har du rätt i det... uttryck som "Nu blir det mössa av räven" är nog snarast yttrade i stundens upprördhet - jag tvivlar på att det är någon på alternativ som inte vill låta räven vara räv. Själv tycker jag rävar är enormt vackra, men hoppas likväl att de håller sig borta från mina höns  :)

Charlotte

• -
« Svar #18 skrivet: 02 feb-09 kl 21:05 »
 Gör en sån här  ;)

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article2249506.ab?service=print
                              Mvh
                            Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Lycka

• Ångermanland
« Svar #19 skrivet: 02 feb-09 kl 21:11 »
Det vore väl flott att stoltsera i. ;)
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

744 gäster, 1 användare
lawnboy

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser