oj, då det var ju inte bra att de inte lyssnade på er angående kastreringen. med tanke på att du sa åt dem att kastrera för att få köpa borde du kunna tvinga dem att göra det eller ta tillbaka katterna o placera om dem. de har ju inte följt sin del av avtalet! men jag kan ju förstå om du inte vill ha grannfejd, vad ska man göra?
mycket fult måste jag säga.
mitt förra inlägg var förresten inte riktat till dig om det jag skrev om kursledare osv. det var en reaktion på svaren du fått! bara så att du inte tar åt dig, du verkar ha vettiga tankar om avel. 
Jag tog det inte som kritik mot mig, jag är emot planerad inavel. Det är därför det här är ett så stort problem för mig. Vi är inte sugna på att spara en så pass inavlad kattunge, det tar emot helt enkelt.
Jag har tidigare alltid velat placera alla kattungar på andra orter, och som sagt till och med skickat iväg Klara på kärlekssemester.
Vi bodde tidigare flera mil härifrån, då tog våra nuvarande grannar två kattungar från oss, båda dessa katter blev dödade. Sedan flyttade vi till samma by, och de frågade om klara skulle få ungar igen någon gång för då skulle de vilja ha två nya. Vem kan motstå det? Det är klart att det blev nya kattungar - tyvärr tre hanar. Den sista bor 45 mil härifrån - och är kastrerad.
Vi är som ni kanske förstår GODA GRANNAR, men visst är det lite nonchalant. De verkar faktiskt i första hand se kastreringen som något som gagnar dem och deras katter, att katterna inte ska slåss och pinka. Hon har med en suck nämt flera gånger att de inte har kommit till skott ännu. "- men det går ju så bra, de är superkompisar med varandra".
Det kan jag intyga, Sibelius satt en meter ifrån och tittade på när de parade sig.
De vet så klart om vad som nu har hänt, och det kommer inte vara några problem att få dem att se det lite större problemet med okastrerade hankatter.
Jag kommer ringa och rådfråga veterinär imorgon om vad vi ska göra, och olika risker med abort. Vad har ni för åsikter och kanske erfarenheter? (Vissa veterinärer har ju lite konstiga åsikter i olika frågor, sälja kängurukattungar dyrt tex).
Klara går fortfarande runt och jamar och "råmar" efter någon som kan ge henne ett skjut. Trots att jag vet att de kan para sig flera gånger under samma löpperiod, så finns en gnutta hopp om att det inte blev något.
/ Emma