Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris på kastrering?  (läst 4680 gånger)

Deepen

  • Inlägg: 77
    • Västergötland
Pris på kastrering?
« skrivet: 23 jan-09 kl 06:54 »
Hej!
Jag ska kastrera min hanhund (border coliie), ingen tvekan om att det ska göras men måste det vara så himla dyrt?

På Blå Stjärnan i Borås tar de 6000 kr, då ska hunden ligga inne en natt efter operation. Jag litar till 100% på vetrinärerna där! Men vet inte om jag ändå vill betala överpris?!

Någon som har erfarenhet av vad som kan gå fel eller rätt, och vad det kan kosta hos andra?

Hälsningar från Martina
Har några Värmlandsfår, två border collies och en bondkatt.

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
SV: Pris på kastrering?
« Svar #1 skrivet: 23 jan-09 kl 14:25 »
En av min hundar kastrerades på Helsingborgs regiondjursjukhus, det kostade 2400 kr och jag hämtade honom på kvällen, samma kväll som dagen jag lämnade in honom.
Att dom ska sövas innebär ju alltid en risk, alldeles oavsett vad dom gör för något, annars är det ett rutiningrepp som dom gör så ofta att dom troligen skulle kunna utföra det i kolmörker med en hand! ;D
Av alla jag känner som kastrerat sina hundar, så har inget hänt.
Men priset lät ju hutlöst... ::)
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Troy McClure

  • Inlägg: 553
    • Västmanland
SV: Pris på kastrering?
« Svar #2 skrivet: 23 jan-09 kl 14:29 »
2500 låter rimligt. Det kostade vi på vår hund. Sickla i Stockholm. Lämnade honom på morgonen, hämtade honom på em.

Edit: Och inget gick fel.
« Senast ändrad: 23 jan-09 kl 14:31 av Troy McClure »

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Pris på kastrering?
« Svar #3 skrivet: 12 apr-09 kl 17:16 »
Betalade 3000 på djursjukhuset i Jönköping. Lämnade morgon, hämtade em. Inga komplikationer.
Obs: väldigt stor hund  (pverkar priset på narkosen) vägde 42 kg vid 6 mån.

Existens?

  • Gäst
SV: Pris på kastrering?
« Svar #4 skrivet: 12 apr-09 kl 22:49 »
1500 tog vår vanliga veterinär. Han har kvällspraktik för smådjur, som många veterinärer.. Som sagt, det är ett rutiningrepp..

palledansk

  • Inlägg: 161
    • Värmland
SV: Pris på kastrering?
« Svar #5 skrivet: 13 apr-09 kl 16:09 »
Hej!
Jag ska kastrera min hanhund (border coliie), ingen tvekan om att det ska göras men måste det vara så himla dyrt?

På Blå Stjärnan i Borås tar de 6000 kr, då ska hunden ligga inne en natt efter operation. Jag litar till 100% på vetrinärerna där! Men vet inte om jag ändå vill betala överpris?!

Någon som har erfarenhet av vad som kan gå fel eller rätt, och vad det kan kosta hos andra?

Hälsningar från Martina
Undvik Blå Stjärnan pga deras hutlösa priser.
Ring runt och kolla och kolla m hundkompisar vart dom gjort det.
Verus Amiqus est tamquam alter idem!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

397 gäster, 5 användare (1 dolda)
Olofssonskan, fri, Tur-Johan, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser