Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lax,vete,pärlgrå och porslin  (läst 1396 gånger)

Kajsa Kavat

• Värmland
Lax,vete,pärlgrå och porslin
« skrivet: 11 jan-09 kl 10:19 »
Dessa fina färger finns ju som bekant på dv.kochin,men finns de även på de stora?

Mvh/Lys

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: Lax,vete,pärlgrå och porslin
« Svar #1 skrivet: 11 jan-09 kl 14:10 »
Stora Kochin är godkända i följande färger: vit, svart, gul, blå, guld svart/bandad och grårandiga.

Kajsa Kavat

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 12 jan-09 kl 15:31 »
Frågan var ju om dessa färger fanns.För min del spelar det ingen roll om de är godkända eller inte,för jag har inget intresse av att ställa ut mina höns och få dem bedömda.Jag har dem för rent nöjes skull och för att täcka husbehovet av ägg.Men jag tycker färgerna är så fina och vill ha andra färger än bara svarta,som jag har nu.Annars får jag väl skaffa dvärg kochin i de färgerna.

MVH/Lys  ;)
« Senast ändrad: 12 jan-09 kl 15:33 av lysmasken »

rina

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 jan-09 kl 16:10 »
Det finns en tjej uppe i Sundsvallstrakten som har vetefärgade stora Cochin......andra färger som finns är silver svartrandad (wyandottefärgen) jag har två tuppar som jag ska avla på vita stora Cochin. Och hoppas få fram bra Cochin färgen är nu troligtvis godkänd i Tyskland men ej i Sverige. Återkommer efter avelssässongen är över hur detta lyckats. ;)

Kajsa Kavat

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 12 jan-09 kl 17:31 »
Det låter spännande rina.Hoppas resultatet blir bra. ;D Då får du sätta in bilder,så vi får se resultatet.

MVH/Lys

rina

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 16 jan-09 kl 18:54 »
bild finns på min hemsida på silver-svartrandig inte så bra bild... :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 2 användare
Karlsdotter, Smålandstokarna

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser