Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finns det inga kattmänniskor längre?  (läst 8033 gånger)

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #60 skrivet: 09 jan-09 kl 14:07 »
Såå söt din omplacerings katt är Getalina ! Jag tycker sköldpaddsfärgade katter är så fina  :-*,tyvärr blev min sista "padda" påkörd för 6år sen & en ny är inte aktuellt då vi redan har 5 katter +den vild katt som  flyttat hit & inte tror att vi vet om det  ;).
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #61 skrivet: 09 jan-09 kl 20:48 »
Visst är hon söt.

Sköldpaddor är fina.  :-*

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #62 skrivet: 10 jan-09 kl 02:58 »
  Kampanj under februari!

 Djurskyddet Ängelholm-Bjäre erbjuder  i samarbete med tre veterinärer
 i Båstad och Ängelholm kastrering av katter till ett mycket lågt pris:

* Kastrering av hankatt endast 200 kr

* Kastrering av honkatt endast 400 kr

 Antalet kastreringar är begränsade och anmälan är bindande.

Välkommen att ringa till oss med din anmälan!

 Tel. 076-140 49 00

 www.djurskyddetangelholm.info.se

 Vi tar tacksamt emot donationer, små som stora!
Bankgiro 5111-4809

Ancan

  • Inlägg: 282
    • Halland
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #63 skrivet: 10 jan-09 kl 07:42 »
Vilket fantastiskt initiativ!
Hoppas verkligen att allmänheten där nere tar tillvara på det, ochatt det blir fulltecknat "direkt"...
A - C
"När man haft bråttom länge, måste man stanna upp och vänta in sin själ"

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #64 skrivet: 10 jan-09 kl 12:39 »
toppen! mera sånt!
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #65 skrivet: 10 jan-09 kl 12:44 »
Kanon initativ, har redan 2 "offer" att lämna in  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #66 skrivet: 10 jan-09 kl 16:16 »
Hoppas jag inte trampade på för många ömma tår här !

MEN jag lyckades med vad jag ville uppnå ;
Att få en bra diskussion ang hittekatternas situation .
Tyvärr håller jag med om att i en hel del fall kanske avlivning är ett bättre alternativ.
Hoppas veterinärerna gör nåt liknande häromkring oxå .
Tyvärr så kanske inte alla kattägare har råd att sterilisera sin katt även om man är en god matte o husse .

Vad man ska göra åt katternas situation vet jag inte men att börja med kasterering är iaf en början på en lång väg .

Jag är glad att det finns kattfolk därute :)

När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Ancan

  • Inlägg: 282
    • Halland
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #67 skrivet: 10 jan-09 kl 16:48 »
Fast om man är en god husse eller matte, så anser jag att man måste räkna in i sitt"djurägande" att det faktiskt måste få kosta en del att ha sina djur, tex framtida kastrering o annat ...
A - C
"När man haft bråttom länge, måste man stanna upp och vänta in sin själ"

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #68 skrivet: 10 jan-09 kl 18:48 »
har man inte råd med sterilisering/kastrering men MÅSTE ABSOLUT HA katt (av vilka anledningar nu det må vara), så tycker jag att den katten borde hämtas från ett djurhem (ja, de kostar mer än 50 kr från blocket), men då är de ju redan märkta och kastrerade/steriliserade bl a. sedan bör ju alla ha råd med en försäkring åt katten, som täcker de stora kostnaderna framöver.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #69 skrivet: 10 jan-09 kl 20:02 »
Fast om man är en god husse eller matte, så anser jag att man måste räkna in i sitt"djurägande" att det faktiskt måste få kosta en del att ha sina djur, tex framtida kastrering o annat ...


Jag håller med dej till viss del .
MEN om allt skiter sej tex om  "anna" o "bertil" skiljer sej plötsligt o bertil drar + maxar ut alla kreditkort ,, kvar hemma på gården sitter "anna" och har inga pengar räkningar att betala som förfallit + att hon är sjuk och därför inte har ett jobb (fibro)

I detta senario om hennes katt i samma veva börjar närma sej könsmognad så kan jag förstå om hon inte har pengarna att kastrera med .

Förstår du hur jag tänker här?
Ibland skiter det sej för alla. :-\
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #70 skrivet: 10 jan-09 kl 20:14 »
har man inte råd med sterilisering/kastrering men MÅSTE ABSOLUT HA katt (av vilka anledningar nu det må vara), så tycker jag att den katten borde hämtas från ett djurhem (ja, de kostar mer än 50 kr från blocket), men då är de ju redan märkta och kastrerade/steriliserade bl a. sedan bör ju alla ha råd med en försäkring åt katten, som täcker de stora kostnaderna framöver.
Fast det är inte alltid så lätt att få katt i från Katthem. En släkting ville göra en god gärning och adoptera en katt men fick nobben pga att katten skulle få gå ut om den ville (familjen har bongård och bor ett par hundra meter från den Lilla landsvägen) och hon hade dessutom Barn och det passade inte in med småbarn och katter... Så hon tog en kattunge istället som självklart blev kastrerad och lever i all välmåga trots att den får vara ute när den vill och blev hanterad av små barn under sin uppväxt. Den kattklubben adopterade hellre bort kattertill lägenheter med ägare som jobbade borta heltid än en gård på landet när någon alltid är hemma...
 Jag har INTE mina sällskapsdjur försäkrade Peppar Peppar.... Men alla premier jag skulle ha betalat under alla år täcker mer än väl någon riktigt dyr sak.... Så skulle något hända så får jag ta det då.
                                                 Mvh
                                            Charlotte
                                               Mvh
                                          Charlotte
« Senast ändrad: 10 jan-09 kl 20:16 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #71 skrivet: 10 jan-09 kl 21:21 »
hm, när jag adopterade mina två (må de vila i fred), så ville de inte veta något sånt. jag hade tur att jag fick adoptera bröderna, eftersom alla "miljoner" katter på hemmet redan var tingade och de två hade kommit in dagen innan. jag betalade kontant och fick skjuts hem av en granne. det enda jag gjorde var att jag ringde innan jag åkte dit och frågade om de hade katter inne. de två kom från djurens vänner i borlänge. kanske de var glada att de blev av med de två bovarna, eftersom båda gick ihop mot den andra katten som inte satt i karantän just då, så de tog ju upp ett helt rum själva  ;D

And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Ancan

  • Inlägg: 282
    • Halland
SV: Finns det inga kattmänniskor längre?
« Svar #72 skrivet: 11 jan-09 kl 07:21 »
Jag håller med dej till viss del .
MEN om allt skiter sej tex om  "anna" o "bertil" skiljer sej plötsligt o bertil drar + maxar ut alla kreditkort ,, kvar hemma på gården sitter "anna" och har inga pengar räkningar att betala som förfallit + att hon är sjuk och därför inte har ett jobb (fibro)

I detta senario om hennes katt i samma veva börjar närma sej könsmognad så kan jag förstå om hon inte har pengarna att kastrera med .

Förstår du hur jag tänker här?
Ibland skiter det sej för alla. :-\
Det är sant...ber om ursäkt för att jag uttryckte mig plumbt... :-[
A - C
"När man haft bråttom länge, måste man stanna upp och vänta in sin själ"


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

470 gäster, 1 användare
Anna 123

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser