Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  billig skinka  (läst 1923 gånger)

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
billig skinka
« skrivet: 31 dec-08 kl 10:43 »
rimmad skinka hos konsum kostar nu endast 9,90 kilo.... dags att frysa in?

mvh

jon
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
SV: billig skinka
« Svar #1 skrivet: 31 dec-08 kl 12:38 »
Ska se vad den kostar här omkring, den är god att röka.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Gräbban

• -
« Svar #2 skrivet: 03 jan-09 kl 15:26 »
Om den är så billig skulle jag kolla varifrån den kommer, hur stor del som består av vatten och om det är äkta skinka eller hoppressat gafs. Väldigt många av köpeskinkorna består av hoppressade gafsbitar, som man sedan även kan "montera" fettrand på för det autentiska utttrycket!
URRK! :P
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Skytten

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 03 jan-09 kl 16:28 »
Klart att man ska passa på när det är billigt. Man bör dock ha klart för sig vad man köper.
Även om skinkan är pressad, och vattenbemängd, kan det vara prisvärt, men som sagt, räkna efter, och har du råd att lägga lite mer på maten så gör det.
Viktigast är att veta vad man köper, om man nu handlar billigt eller dyrare, det går att bli lurad i båda fallen.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #4 skrivet: 04 jan-09 kl 12:34 »
tja,

detta var scans julskinka och bröderna nelsons skinka båda svensk kött och ej sammanpressad.... läste för övrigt äkta varan under julsemestern.. rekommenderas starkt till alla.... fy för matfusk!!

jon
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Battlepoodle

• Stockholmare
    • -
    • Odlingspyssel
« Svar #5 skrivet: 06 jan-09 kl 21:40 »
Wow, grattis till billig skinka.

Här fick jag köpa skinka för 25 kr/kr. Även det är billigt tycker jag. Jag brukar alltid köpa skinka efter jul och frysa in, en till påsk och en till vanlig mat. Ett tips är att dela upp skinkan i mindre "middagsstora" bitar och frysa in den. Perfekt att bara ta fram och laga mat på.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser