Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ensilage till grisar oavsett utegångs grisar eller inne grisar  (läst 2955 gånger)

peter

• Gäst
fick en förfrågan på ett annat ämmne på forumet om ensilge till grisar
då undrade jag om inte grönfoderensilage eller ensilage av annan
spannmål borde funka bra  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Johan1

Re:ensilage till grisar oavsett utegångs grisar eller inne grisar
« Svar #1 skrivet: 02 okt-05 kl 17:34 »
Hej
Där jag jobbar så får grisarna samma ensilage som får och korna (köttdjur).

peter

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 03 okt-05 kl 12:22 »
ok

likaså när jag gick på lantbruksskola så fick de vall ensilage men detta med spannmåls ensilage var bara en fundering jag hadde
någon mer som har tankar om ensilage till grisar skriv gärna

Soffan

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 05 okt-05 kl 13:34 »
Hej hopp!

Kan inte så mycket om ensilage men jag vet en som ger samma ensilage till häst och gris.
Mvh Sofie

« Svar #4 skrivet: 07 nov-05 kl 01:34 »
Vad jag hört/läst är det mycket vanligt med stor andel ensilerat foder till eko-grisar i Danmark, helsäd, ärtor, halm etc.

Är väl som med all annat stråfoder mindre lämpligt till sommaren p.g.a. värmeutvecklingen i tarmen, men det borde ju vara kanon under vår/vinter/höst. Ja så kanske ensilerat säd/ärtor mer är åt kraftfoderhållet vad tarmen beträffar?

Maria
Är genbank för Blå And, Gotlandskanin, Ölandsgås samt Ölandshöna. Vi har även Abessiniermarsin, Bordercollie, Isländsk fårhund och minishettisar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1212 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser