Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vet någon- blå och bulliga på huvet?  (läst 1198 gånger)

fjällan

• Östergötland
vet någon- blå och bulliga på huvet?
« skrivet: 26 dec-08 kl 21:02 »
med mina coccinkycklingar? dom är liksom blå och bulliga på huvet ovanför ögonen, ögonen är lite som springor, ibland sitter dom och blundar, dom äter och är pigga förövrigt, tre st tog jag bort för dom växte inte och fick  bara fjädrar längst ut på vingarna, dom två som är kvar ser ut som vanliga förutom på huvet, konstigt?? och letat i böcker men hittar inget som stämmer, dom får bra mat, kycklingfoder kalk      någon som vet nåt??? föräldrarna är inköpta men ev syskon, sen vet jag inte hur det funkar med vaccinerat och inte, jag vacciner inte men vet inte hur det är där dom kommer ifrån,( ingen nämd och ingen klämd)
hoppas nån vet något

Gräbban

• -
SV: vet någon- blå och bulliga på huvet?
« Svar #1 skrivet: 27 dec-08 kl 15:53 »
Slå ihjäl en och skicka till SVA! Många sjukdomar stämmer hursomhelst inte med de beskrivningar man kan hitta och en del har många olika symptom...
Bättre att offra en och få en möjlighet att rädda de andra än att alla ska dö eller plågas.
Det är inget roligt svar att få, men jag skulle skicka en så fort det går. Skit oxå med alla helger å röda dagar..  :(
Hoppas det går bra.
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Torry

« Svar #2 skrivet: 27 dec-08 kl 16:35 »
Ett annat alternativ är att kontakta en veterinär. Distriktsveterinärer brukar vara bra på höns.
//Torry

fjäderfän

« Svar #3 skrivet: 27 dec-08 kl 16:40 »
har inte träffat på en enda vetrinär som kan höns ankor eller andra fågelsorter.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Torry

« Svar #4 skrivet: 27 dec-08 kl 17:08 »
Men det har jag, distriktvetrinärena i Klippan är jätteduktiga och villiga att ta reda på det de inte själva vet.
//Torry

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 27 dec-08 kl 17:42 »
Min veterinär är också duktig på höns så det beror nog oftast på ointresse om de inte kan nåt om fjäderfän.

Dela detta:

* Inloggade just nu

620 gäster, 1 användare
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser