Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Underbara kikärtsbiffar.  (läst 2213 gånger)

Valma

• Och allt är början, mittoppi och slut..
Underbara kikärtsbiffar.
« skrivet: 29 sep-05 kl 16:30 »
För att åstadkomma de underbaraste kikärtsbiffarna mosar ni ca 3 dl kokta kikärtor med ett ägg, lite salt, spiskummin, persilja och vitlök. Rulla biffarna i sesamfrön och  och stek dem sedan i lite flott. Smakar ljuvligt med bulgursallad (rör ned lite tomater, rödlök, citron och olja i bulguren).

/Valma
Får, höns, hund, katter, grisar och heltidsjobb.

HP

• Ångermanland
Re:Underbara kikärtsbiffar.
« Svar #1 skrivet: 29 sep-05 kl 21:48 »
Per- som nyinflyttad norrlänning så förstår jag delvis vad du menar, men gissa hur förvånad jag blevnär det visade sej att inte bara min pojkvän utan hela släkten(utom jag, övriga "ingifta" samt lillesyrran)är vegetarianer!!!
Tror nu- efter egen erfarenhet- inte att norrlänningar skiljer sej mycket från "oss andra"(vet förvisso inte om jag hör till dem längre, men i alla fall), och vem skulle inte älska falafel med bulgursallad????
Snöskottningen... Tja, hittils har jag inte täffat nån som inte har egen traktor med antingen snöslunga eller "skyffel"(som jag kallar det...)påmonterad...
Bråka inte! ;D ;D ;D ;)
If You Run You'll Just Die Tired

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser