Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Honda Clarity  (läst 1959 gånger)

Ekub

Honda Clarity
« skrivet: 17 dec-08 kl 10:11 »
Jag erkänner villigt, kan ingenting om bilar...men rent spontant, låter inte den här, http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/ ,som en helt ok bil? Finns kanske fler av den sorten!? Kikade lite på Top Gear där dem testade denna, finns tydligen bara i Californien än så länge...

fishyerik

• Uppland
SV: Honda Clarity
« Svar #1 skrivet: 25 dec-08 kl 13:48 »
Lite sent svar men kanske bättre än inget.

Vätgas-batterihybrid kan man verkligen diskutera, det är ett seriöst försök att göra en mer miljövänlig bil, men hur bra de lyckats är frågan. Först och främst kräver den möjlighet att tanka vätgas, med relativt korta intervall, vilket kan vara knepigt att hitta tankstationer för. Vätgas är riktigt otrevlig om man skulle få läckage, jag lekte en del med explosiva/brandfarliga ämnen när jag var "liten", och vätgas är i en helt annan liga än andra energibärare för fordonsdrift på den punkten.

Vätgas går dock att producera ur el från förnyelsebara källor, el är relativt enkelt att transportera billigt och miljövänligt, så det är inte omöjligt att det blir en av framtidens energibärare för fordon, dock vet jag inte om batterihybriddrift är någon direkt miljövinst i jämförelse med ren bränslecellsdrift med dagens batterier.

Kött är delar av djur!

Oftast gott och alltid näringsrikt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser