Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaka på räv  (läst 16237 gånger)

sunken

SV: Vaka på räv
« Svar #40 skrivet: 05 mar-09 kl 13:27 »
janand27:

Var det en fråga eller har jag missat nåt?

//

Fiat

• -
« Svar #41 skrivet: 21 mar-09 kl 14:42 »
kula eller hagel när pälsen förstörs

mvh

jan
[

Kula, har fått utgångshål stora så en fotboll går in. Skjuter med 10grams älg amunition i min 6,5a. ( 5 st har det blivit i år ;D.)

mobben

« Svar #42 skrivet: 16 jan-10 kl 18:18 »
Hur går det med rävjakten, för min del har det inte gått så bra med locken men har nu en del räv runt en åtel så vi får se nästa månljus.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #43 skrivet: 16 jan-10 kl 18:33 »
gått dåligt med vakjakten... sett räv 3gånger men avstått då hållet vart för långt... på 3:e gången gick den vidare till grannmarken å där smällde det...  verkar vara mycket grävling där jag vakar, fast de sover ju nu...
Fjäderfän och kaniner

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #44 skrivet: 16 jan-10 kl 18:40 »
Rävarna vill inte gå på åteln här i år. Så jag tänkte ta och prova att locka isället.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

grimbart

• Västergötland
« Svar #45 skrivet: 16 jan-10 kl 18:43 »
de är luriga å locka... lockade med harskrikspipa men då kom en bock... muspipa har jag lockat fram 3rävungar med vid ett tillfälle... locka inte vid åteln,funkar inget vidare
Fjäderfän och kaniner

Fiat

• -
« Svar #46 skrivet: 16 jan-10 kl 20:44 »
Verkar som räven inte vill gå fram på åteln nu när det är så kallt (20-30 minus). Känner  flera åteljägare som har samma problem vad kan det bero på?

grimbart

• Västergötland
« Svar #47 skrivet: 16 jan-10 kl 20:51 »
ingen aning... de måste väl va jäkligt hungriga i kylan.. nä de e skumt.. det är väl så att rådjur å andra djur dukar under i kylan å blir fin mat...
Fjäderfän och kaniner

GrävlingsJanne

• Uppland
« Svar #48 skrivet: 16 jan-10 kl 21:49 »
Kan det ha att göra med hur mycket lös snö det är? Finns nästan inga rävspår i skogen här nu, däremot på isen och efter iskanterna. Tänkte sätta mig och locka vid isen när det blir tillfälle.
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

grimbart

• Västergötland
« Svar #49 skrivet: 16 jan-10 kl 21:56 »
såg en hel del rävspår i skogen idag... isarna måste vara perfekta att vaka vid.. stora öppna ytor
Fjäderfän och kaniner

GrävlingsJanne

• Uppland
« Svar #50 skrivet: 16 jan-10 kl 22:03 »
Men det kan bli ganska så kallt om det blåser. Men man har ju bra sikt.

bearhunter

• Norrbotten
« Svar #51 skrivet: 27 feb-10 kl 18:16 »
Skit i fullmånen ,räven är mycket tryggare då det är mulet o gärna blåser o snöar då är den mycket oftare fram till åteln,ju sämre väder ju mer räv på åteln är min erfarenhet.Slaktavfall från älgjakten,fiskrens +surströmmingspad tycker jag smakar perfekt
Fru o barn hundar katt lantfår lanthöns kaniner just precis nedanför fjällen

GrävlingsJanne

• Uppland
« Svar #52 skrivet: 02 mar-10 kl 22:38 »
Det blev en 7 kilos hanräv här på kvällen. Den kom och gick över potatislandet på väg mot kaninerna.

grimbart

• Västergötland
« Svar #53 skrivet: 02 mar-10 kl 23:40 »
grattis... fullmåne va bra ;D
Fjäderfän och kaniner

GrävlingsJanne

• Uppland
« Svar #54 skrivet: 03 mar-10 kl 12:23 »
Såg att det var nya rävspår imorse när jag var ut med hundarna så jag får väl sätta mig ikväll med.

grimbart

• Västergötland
« Svar #55 skrivet: 03 mar-10 kl 12:26 »
skitjakt önskar jag dig... många rävspår här vid hönsgården också... bäva månde den röe...
Fjäderfän och kaniner

bearhunter

• Norrbotten
« Svar #56 skrivet: 03 mar-10 kl 14:13 »
Det blev en 7 kilos hanräv här på kvällen. Den kom och gick över potatislandet på väg mot kaninerna.
Grattis,för varje räv man skjuter så överlever en hel kull med ripor minst!

bearhunter

• Norrbotten
« Svar #57 skrivet: 03 mar-10 kl 14:17 »
Såg en skabbräv i morse men var för oförsiktig förb.....

Inga-Karin E

• Halland
« Svar #58 skrivet: 03 mar-10 kl 14:24 »
På mina marker får ingen jaga räv om den inte är uppenbart skabbskadad. Vi har mycket räv, grävling, rådjur, hare, kanin, allt annat utom räv jagas emellanåt. Rävskabben har varit så fasansfull, nu måste vi gynna räven och att det utvecklas motståndskraftiga stammar. 

GrävlingsJanne

• Uppland
« Svar #59 skrivet: 03 mar-10 kl 22:58 »
Grattis,för varje räv man skjuter så överlever en hel kull med ripor minst!

Har inga ripor här (för långt söderut). Men däremot hoppas jag att haren och skogsfågeln ska öka igen. Ser i snitt bara en hare om året här, tjäder ser man lite oftare men inte ofta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

440 gäster, 1 användare
johber

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser