Minireningsverk

Startat av Attes matte, 03 Dec-08 kl 22:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

edit

Citat från: Attes matte skrivet 28 Jan-09 kl 01:22
Jag vet att skiten inte är farlig... Slakta, flå, ta ur, stycka, mocka i stallet, gräva... inga problem, det gör jag. Men skyfflar folk-dynga gör jag bara inte om jag inte har en bössa riktad mot mig.
Nog pratat om det.  ;)

Japp, pil är en salix-art. Det skulle ju vara super om jag kunde dra nytta av näringen på det sättet. Men en rot-zon trodde jag var i princip en damm med växter i. Salix kan man dock inte ha stående i vatten på det sättet. Eller kan man leda ut vattnet från trekammarbrunnen till en salix-odling utan att det rinner på ytan?

/Sara

pil/salix har väldigt långa trassliga rötter så om jag vore dej skulle jag inte sätta det vid avlopps rör! ska sitta minst 5 m från bebyggelse tror jag det va....
Jaghardetgött!!

stedevil

Citat från: edit skrivet 12 Nov-09 kl 07:39

pil/salix har väldigt långa trassliga rötter så om jag vore dej skulle jag inte sätta det vid avlopps rör! ska sitta minst 5 m från bebyggelse tror jag det va....

5? Tror det snarare är 15m.

signe

Så vitt jag förstår består filtret av stenull. Men hur återvinns näringen ur den, kan man verkligen kompostera stenull?

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

432 Gäster, 0 användare