Vi har en väldigt glupsk höna har jag märkt... Tog undan henne i karantän ihop med en annan höna för att kolla om hon skulle bli smittad av något av den andra hönan (vilket hon inte verkar bli... Har suttit ihop i över 2 veckor nu)... I alla fall så satte jag in henne i våran egenbyggda bur med nytt fräscht spån, vatten och... MAAAT! Fick ta undan maten en dag eftersom jag var orolig att hon skulle äta ihjäl sig! (hon är inte van vid att det alltid står massa mat framme utan att den tar slut efter ca en halvtimme eftersom det är många magar i det stora hönshuset att mätta).
Kom in på kvällen och tog upp henne för att kolla lite på henne... Jag tar henne om bröstet och utbrister till min pojkvän "vafasen, känn, KÄNN, hon är ju sprickfärdig!"...

Ja, hon kändes faktiskt som hon skulle spricka, hur fasen fick hon plats med all mat egentligen!? (Hon hade tömt nästan ett helt GB-glasspaket med helsäd/snäckskal/allfoder SJÄLV!) Krävan bredde ut sig ända upp till nacken så det stod som ut en knöl där bak... Jag testade att lägga i lite mera mat och man såg riktigt hur hon tvingade i sig mera mat fast hon var så proppfull! Dagarna efter ställde jag inte in lika mycket mat... (Faktiskt så var det mamma som hade vräkt på så mycket mat... Hon trodde ju inte att hönan skulle äta upp allt på en gång!)
Nu verkar hon ha lärt sig att maten tar inte slut och har slutat att frossa så pass...