Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vilka raser?  (läst 1327 gånger)

jentora

  • Inlägg: 39
    • Västergötland
vilka raser?
« skrivet: 21 nov-08 kl 01:00 »
Hej!
Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med vad det är för ras på denna tuppen? Tack på förhand!!!
Bor på liten gård med sambo, son, dotter, svärfar, Am. Paint, Shettis, två minigrisar, katt, hönor och gärna får i framtiden!!

sallyomolly

  • Gäst
SV: vilka raser?
« Svar #1 skrivet: 21 nov-08 kl 09:54 »
Svårt att se om han har stjärt på bilden

Storky1

  • Inlägg: 601
    • Ångermanland
    • Marias djur
SV: vilka raser?
« Svar #2 skrivet: 21 nov-08 kl 10:24 »
Ifall du inte vet själv skulle jag säga att det är blandras
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

jentora

  • Inlägg: 39
    • Västergötland
SV: vilka raser?
« Svar #3 skrivet: 21 nov-08 kl 21:37 »
okej, ja blandras skulle jag nog tro att det kan vara, men inte av vilka raser men det kankse är svårt att se. ska försöka få till en lite bättre bild. men här e en till på en annan höna. den är väldigt liten. kan det också va blandras och av vad?? Tack för hjälpen!!!!
Bor på liten gård med sambo, son, dotter, svärfar, Am. Paint, Shettis, två minigrisar, katt, hönor och gärna får i framtiden!!

jentora

  • Inlägg: 39
    • Västergötland
SV: vilka raser?
« Svar #4 skrivet: 21 nov-08 kl 21:41 »
nu hoppas jag bilden är med..:)
Bor på liten gård med sambo, son, dotter, svärfar, Am. Paint, Shettis, två minigrisar, katt, hönor och gärna får i framtiden!!

Cizzi

  • Inlägg: 139
  • Anders, Faverolletupp
SV: vilka raser?
« Svar #5 skrivet: 29 nov-08 kl 00:48 »
nu hoppas jag bilden är med..:)
[/quote
Vit Lohman, skulle jag tro är inblandad
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 6 användare (2 dolda)
von tratt, Rävenvarg, skogaliten, praktejder

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser