Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "grip" till wirekran  (läst 4127 gånger)

clarro

• Västergötland
"grip" till wirekran
« skrivet: 19 nov-08 kl 20:46 »
har sett annonser för nåt sådant,i småbrukarn,tror jag.kan inte inte hitta det nu bara.. nån som har info om tillverkare eller kanske någon som har erfarenheter av dessa..?

Lars
skogsmänniska,gårdfarihandlare och livsnjutare!

clarro

• Västergötland
SV: "grip" till wirekran
« Svar #1 skrivet: 10 dec-08 kl 22:24 »
alltså..är väl mer en timmersax typ..som jag efterlyser..
skogsmänniska,gårdfarihandlare och livsnjutare!

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 11 dec-08 kl 08:45 »
Hejsan.
Jag vet att jag har sett en sådan någonstans men jag kan inte komma på vart just nu..

Här har de iaf en som säljs med en skogsvagn, i listan nedanför bilden finns ett produktnummer så det är nog mycket möjligt att det går att beställa den separat om du kontaktarföretaget. De brukar för övrigt ha mkt humana priser..
http://www.xyztrading.se/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=105

Annars tar du bara en vanlig timmersax från ex. Jula, kapar av handtaget, borrar ett hål och fäster en karbinhake där i, och vips har du en fullt fungerande timmersax att fästa i en wirekran. Jag har en kompis som har den lösningen pch det har fungerat i många år nu.

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #3 skrivet: 15 dec-08 kl 18:02 »
Kolla hos "Skogma",,,,

http://webshop.skogma.se/b2c/

larsw

• -
    • Ängsjödal Gård
Pyttebrukare och månskensbonde. 25ha. Sätila. Heteronormativ gift man.

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #5 skrivet: 20 dec-08 kl 18:38 »
Ungefär så ja,,,,,,,, ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

623 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tomas2015

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser