Hallojsan!
Hur många olika nyanser av blå finns det på dv kochin?

Jag köpte ägg i somras som jag lät en höna ruva fram och det blev två blå och en svart varav 1 blå och den svarta var hönor. Tyvärr så dog lilla Eve (den blå) och jag har nu bara kvar Wall-E och Mo. (Alla namnen är tagna ur disneyfilmen Wall-E

)
Nu är det ju så att Wall-e (tuppen) ser väldigt väldigt mörk ut... Nästan mörkare än Mo som är svart. När jag köpte äggen så såg jag att hans pappa var väldigt mörk men inte såhär!

Eve som dog var däremot väldigt ljus istället... (Ungefär den färgen jag tänker när jag tänker "blå")
Han är ca 9 veckor gammal nu... Hur kan det komma sig att han är så mörk? Kan det vara så att hans far var en korsning mellan svart och blå?

Tror ni att färgen kommer att ändras när han blir äldre? Inte för att jag har något emot hans färg, han är mycket fin och enligt uppfödaren så låter det som han skulle kunna vara ett riktigt fint exemplar... Eller något.

Det är ju bara det här att... Ja, det var inte precis så jag hade väntat mig att han skulle se ut... (Han ser ju svart ut, dock med lite vitt i coh några ljusare blå fjädrar på fötter t.ex.) Utan snarare mer som Eve.
Så, vad säger ni?

Hur mycket kan färgerna variera?

Postar bilder på alla tre...
Först har vi Wall-e, sedan Mo... Postar även en bild på dem två tillsammans. (Ja, ni ser ju hur mörk han är mot henne som är svart!)
Även en liten bild på lilla Eve då hon levde.