Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sista möjligheten?  (läst 2179 gånger)

Gösta

Sista möjligheten?
« skrivet: 06 nov-08 kl 17:12 »
Grundutbildningen gällande kaninproduktion som startar den 15:e november kan vara den sista möjligheten att gå.
Jag går i pension i januari-09 och funderar allvarligt på att då trappa ner, eventuellt :-\ :-\ :'(
Finns 3 platser kvar om någon är intresserad.

sofiaho

SV: Sista möjligheten?
« Svar #1 skrivet: 06 nov-08 kl 17:46 »
men nej du får inte sluta! Ska ju gå kurs hos dig när det börjar bli aktuellt m för kaninproduktion för mig! ;) Och det är nog några år kvar är jag rädd för...
Instängd lägenhetsbo som längtar ut till ett torp. Lever med 3 hundar, 2 katter, 3 degus, 2 gerbiler och en underbar sambo

Erik F

« Svar #2 skrivet: 07 nov-08 kl 16:06 »
Innebär det att du slutar slakta och således slutar köpa slaktdjur?

Gösta

« Svar #3 skrivet: 07 nov-08 kl 18:21 »
Det är kursverksamheten det gäller.
Slakteriet går som vanligt. Där kan jag nämligen ta in slaktare och styckare efter behov :)
Vi får se vad som händer med utbildningen framöver.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #4 skrivet: 12 nov-08 kl 14:51 »
Kanske någon kan ta över utbildningen  ;)
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Gösta

« Svar #5 skrivet: 13 nov-08 kl 15:33 »
Naturligtvis är det fritt fram för den som har kunskap, ERFARENHET; samt juridik och goda mattekunskaper. Du bör också ha bra kontakter med berörda myndigheter. Lycka till ;) :-*
Mycket mail har jag fått om kurser framöver så vi ska försöka köra ett år till. :P

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #6 skrivet: 13 nov-08 kl 19:09 »
Naturligtvis är det fritt fram för den som har kunskap, ERFARENHET; samt juridik och goda mattekunskaper. Du bör också ha bra kontakter med berörda myndigheter. Lycka till ;) :-*
Mycket mail har jag fått om kurser framöver så vi ska försöka köra ett år till. :P

Jag menade inte att jag skulle ta över utan någon annan som känner sig manad ;)
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Gösta

« Svar #7 skrivet: 13 nov-08 kl 20:15 »
Svaret var inte riktat till dig "Bondelinda"utan bara ett klargörande vad som krävs för att kunna bedriva utbildning i ämnet! ;)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #8 skrivet: 16 nov-08 kl 21:36 »
jag hoppas verkligen att du vill köra ett år till, jag hade planer att gå kursen 2009.....
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

LillaMor

« Svar #9 skrivet: 16 nov-08 kl 21:39 »
Är ganska ny på forumet, och har missar detta. Finns mer info om kursen att hämta någonstans? har funderat på kaniner i flera år nu, så intresse finns...

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #10 skrivet: 17 nov-08 kl 09:11 »
Är ganska ny på forumet, och har missar detta. Finns mer info om kursen att hämta någonstans? har funderat på kaniner i flera år nu, så intresse finns...

PMa Gösta  ;)
Landsflykting i storstan...

LillaMor

« Svar #11 skrivet: 17 nov-08 kl 13:59 »
Va??? Hur då?

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #12 skrivet: 17 nov-08 kl 14:54 »
Va??? Hur då?

Klicka på hans namn, till vänster i inlägget. Längre ner på sidan står skicka ett privat meddelande.
 :)
Landsflykting i storstan...

LillaMor

« Svar #13 skrivet: 17 nov-08 kl 15:13 »
Tackar!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

724 gäster, 2 användare
javill, torpjens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser