Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Litet närslakteri för lamm i halland?  (läst 1360 gånger)

Ulricaa

• -
Litet närslakteri för lamm i halland?
« skrivet: 01 nov-08 kl 18:49 »
Finns det? Var på Elmia och hörde om ett slakteri som inte tog emot får/lamm alls pga kostnaden för dom, *det är nästan bara scan som tar emot* sa dom där. Jag vill INTE skicka mina får till scan när det blir aktuellt, det är för dåligt betalt och med tanke på blåsvädret dom ligger i nu så...skulle dessutom vilja kunna ha återtag på en del av köttet. Nån som vet nån bra idé eller nåt litet slakteri? Hittade AB Ginsten på nätet men dom verkar iaf bara ta emot nöt och gris. Nån som vet???

Ha en go kväll! :D
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Litet närslakteri för lamm i halland?
« Svar #1 skrivet: 01 nov-08 kl 23:03 »
Jag vet inte men, det finns kanske något gårdsslakteri som kan slakta åt dig? De kan ju ibland även legoslakta.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Charlotte

• -
« Svar #2 skrivet: 01 nov-08 kl 23:11 »
 Hur är det med dom här?
http://www.ostroofarfarm.com/
Kanske dom utför Legoslakt?
 Helt otroliga företagare verkar dom vara i alla fall...
Jag var på en så inspirerande föreläsning med dom för några år sedan.
Att jag missade att åka dit på studiebesök när jag "friade" i Halland var klantigt, men man hade väl annat att göra ;)
                           Mvh
                        Charlotte
« Senast ändrad: 01 nov-08 kl 23:13 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Ulricaa

• -
« Svar #3 skrivet: 02 nov-08 kl 13:52 »
Ja Charlotte där missade du nåt helt klart, vi var där hela familjen i somras och jag var helt begeistrad av deras energi och kunskap!!!!! Men dom är lite långt borta iofs...hur som helst, är det nån som vet nåt mera förslag eller nån som har nåt gårdsslakteri så får ni gärna hojta till!!!!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser