Den modell som jag har fått hem nu har beteckningen "FIW". I detta nu kostar den på Humlegårdens Ekolager 269 kr.
En enklare modell som kallas "Emily" kostar på samma ställe 109 kr. Den fungerar egentligen bara till 33 cl pantflaskor. Det går att använda även på andra typer av flaskor, men man måste då vara oerhört noggrann när man placerar kapsyleraren på flaskan och passa så att ingenting hamnar det minsta snett när man klämmer åt med hävarmarna.

Värstingen för hembryggaren. "Corona", Den ser ut att fungera på i stort sett samma sätt som den svarta "FIW". Kraftigare konstruktion och möjligt att göra noggrannare inställningar av höjd och hävarmens trycklängd. 1595 kr. på Humlegården

Det finns en modell till som jag inte hittar någon bild på nu. En mycket enkel modell som heter "Knock-on" eller något liknande. Om jag förstått rätt av funktionen placeras kapsylen löst på flaskan. Kapsyleraren, som liknar en upp-och-nervänd liten skopa, placeras uppe på kapsylen. Sedan knackar man till med en hammare. Efter vad jag hört om denna är det lätt till att man knackar till för hårt eller snett och en glasbit kan sprätta loss. Eller att hela flaskan går sönder.