Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gräva ner gräs i jorden?  (läst 3005 gånger)

soldans

• Jämtland
    • Moemo Wellness
Gräva ner gräs i jorden?
« skrivet: 11 okt-08 kl 16:08 »
Nu ska jag börja höstgräva och har en massa gräs som jag lagt på jorden för att låta näringen gå tillbaka. Bör jag gräva ner det eller är det bäst att ta bort det?

Med värme, Christine
Så frön av glädje hos alla du möter. Älska villkorslöst. Bevara en vacker värld till kommande generationer.

www.moemo.se inspirerar till en härlig och hållbar livsstil

Sågaren75

SV: Gräva ner gräs i jorden?
« Svar #1 skrivet: 11 okt-08 kl 18:22 »
är det rent gräs och löv så kan du gräva ner det det fungerar som gödning är det mycket ogräs är det bättre att forsla bort det. om du inte använder bil att forsla bort det med skaffa kompost.

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #2 skrivet: 12 okt-08 kl 22:40 »
Om jag tyckte landet behövde grävas så skulle jag räfsa undan gräset, gräva (och kanske sätta till kompost eller gödsel) och sen lägga på gräset igen. Det passar bättre på ytan tills det är nedbrutet och det kan vara i vägen en del under grävningen.

Anders

Galna vild hasse

« Svar #3 skrivet: 28 okt-08 kl 19:51 »
Varför gräva ner det? Finns en massa olika och god-doftande blunts i affärerna. Se, smaka och njut.
Såg en ponnyfarm på månen.

Jojje

• Återvinning skall det va, annars kan det kvetta!
    • Dalarna
    • http://jojjesblog.blogspot.com/
« Svar #4 skrivet: 30 okt-08 kl 17:11 »
Som täckodlare så låter jag det ligga ovbanpå.
Maskarna drar ner det med tiden och det blir fin jord.

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #5 skrivet: 30 okt-08 kl 18:03 »
Om jag tyckte landet behövde grävas så skulle jag räfsa undan gräset, gräva (och kanske sätta till kompost eller gödsel) och sen lägga på gräset igen. Det passar bättre på ytan tills det är nedbrutet och det kan vara i vägen en del under grävningen.

Anders

Jag vill lägga till att om täckmaterialet var minst halvförmultnat så skulle jag troligen gräva ned det, dock beroende på vad som gjorde arbetet enklast.

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 4 användare (1 dolda)
addebadde, Galaxie, Emil Söderberg

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser