Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tak till Siltberg.  (läst 846 gånger)

hustran

  • Inlägg: 1803
Tak till Siltberg.
« skrivet: 05 okt-08 kl 11:15 »
Är det ngn. som provat "taket" till Siltbergshäcken? Det ser bara ut som en snutt pressening på bild. Själv så provade jag med en press på men den blåser sönder snabbt, och inte passar den så bra heller. Har börjat med en hösilagebal nu för att "torka upp " magarna.

hustran

  • Inlägg: 1803
SV: Tak till Siltberg.
« Svar #1 skrivet: 10 okt-08 kl 16:56 »
Ringde Siltbergs och hör o häpna, de tog 600 till 700 kr. + moms!!!!!! Tydligen är det en pressening. Alltså inget märkvärdigt. Nu går jag ut och fixar en egen. :)

Fritjoff

  • Inlägg: 368
SV: Tak till Siltberg.
« Svar #2 skrivet: 10 okt-08 kl 17:14 »
Vet ej om det var en Siltbergshäck, men våran rundbalshäck kom med ett "tak". En pressening med krokar fastsatta i bungy rep..
Ett lamm lyckades leka av en krok (metal med plast runt), gnaga av plasten och sedan lyckades kroka sig själv i den. Kroken gick rakt igenom kinden, och sen drog hon för allt hon var värt, och satt fast. Hua hua. Tur att man hittade henne fort...

hustran

  • Inlägg: 1803
SV: Tak till Siltberg.
« Svar #3 skrivet: 11 okt-08 kl 10:51 »
Det låter som "Siltbergstaket". Jag tycker du skall meddela dem det. Vi fäster presseningen med remmar som tittas till ofta för vi har hornfår och de fastnar i nästan allt så man får tänka på allt om det går. Annars är  ngt. sorts tak inte så dumt för jag har märkt att de mindre tacklammen inte så gärna smiter in då.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

389 gäster, 6 användare (1 dolda)
Kristin889, Be, Numera, Anders Flix, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser