Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är tigerkaka sjuk?  (läst 1406 gånger)

Junibackens

Är tigerkaka sjuk?
« skrivet: 26 sep-08 kl 23:33 »
Min älskade lilla silkeskyckling tror jag fick coccidios för mer än en vecka sedan. Jag gav henne + hennes rumskompisar Esbetree och hon piggnade till. Kycklingarna bor här i vardagsrummet och eftersom jag jobbar hemma har jag alltid ett öga på dom. Jag märker att det är något fel på Tigerkaka. Hon har inga direkta symptom att gå efter mer än att hon verkar "deprimerad", hon är lite långsam, står oftast och tittar på när brorsorna far omkring som virvelspån. Jag tycker att höns är bra på att ljuga om sina sjukdomar så jag är livrädd att hon kanske är sjuk? Hon är som ett barn som inte vill leka. Dessutom är hon inget matvrak längre, det var hon som förr. Ska jag börja med Esbetree igen? Kycklingarna är 2 veckor.

Junibackens

SV: Är tigerkaka sjuk?
« Svar #1 skrivet: 27 sep-08 kl 00:27 »
Hon sover mycket.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 28 sep-08 kl 01:07 »
Har hon diarre ?
I såna fall vilken färg ?

Gav du Esbetree 3 dagar då du gav henne det ?
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Eline77

« Svar #3 skrivet: 06 okt-08 kl 10:51 »
Hur går det med Tigerkaka, repar hon sig?  :-\
Bor i ett gammalt hus på landsbygden med ett litet stall och en del djur: tre hästar, hund, två katter, två marsvin och höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

351 gäster, 1 användare
Alex Dombrowski

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser