Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ras på min kyckling??  (läst 1540 gånger)

Vildrosen.

Ras på min kyckling??
« skrivet: 18 sep-08 kl 11:08 »
I sommar fick jag en kyckling - men den ser inte ut som de andra. Vad har smygit in sig för ras i dess gener - någon som vet? Det är kycklingen överst i bild. Hönan under ser ungeför ut som mamman men det är inte mamman.
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: Ras på min kyckling??
« Svar #1 skrivet: 18 sep-08 kl 14:08 »
Bilden gick inte att öppna ???
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 18 sep-08 kl 14:12 »
Bilden gick inte att öppna ???

Min dator föreslog Wordpad och det funkade fint. Kasst program i övrigt, men ibland så...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #3 skrivet: 18 sep-08 kl 17:07 »
För mig var de då vällldigt lika på den bilden - kan du elaborera?
Vad är det som skiljer sig så pass att du tror att det är en annan ras?

Vilka raser har mamman och pappan?

Vildrosen.

« Svar #4 skrivet: 18 sep-08 kl 20:23 »
Mamman är blandras - en svart liten typ med röd kam. Pappan vet jag inte då jag har lite olika 1) blandras med vackra färger i brunt/guld, svart, blått, rött mm 2) en tror jag är astralorp elelr vad det nu heter 3) en var en wajadotte eller hur nu den stavas och 4) 2st Marnaer - men de finns inte längre. De var oxå uppbalndade.

Det som skiljer denna från de andra är; Den är större, längre ben och större kropp + den har liksom korta fjädrar på huvudet så att eventuell kam inte syns. Den är skygg och springer ganska snabbt.

Den som är lika är; färgen, svart helt och hållet - kan nästan skimra i solen. Benen är svart-grå som på hönan. (den var svart som nyfödd/nykläckt)

Tyvärr är den jättesvår att få en bild på - men jag ska be gubben hjälpa mig. Jag ska fånga in den och fota den då det är mörkt.
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 3 användare (1 dolda)
pragmatic, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser