Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  är det så svårt att få tag på???  (läst 2074 gånger)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
är det så svårt att få tag på???
« skrivet: 16 sep-08 kl 18:06 »
Letar för fullt efter zebra finkar men finner inga
Är jag för sent ute kanske

Någon som vet om dom kanske har vilo period nu eller något?

Ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: är det så svårt att få tag på???
« Svar #1 skrivet: 17 sep-08 kl 22:34 »
Kolla på blocket
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: är det så svårt att få tag på???
« Svar #2 skrivet: 18 sep-08 kl 10:20 »
På Blocket finns det massor med annonser.

Mina har precis lyckas få fram sin första unge men jag hoppas att det blir fler för de är ju bara för söta de små. Har 2 vuxna par men det andra paret ser inte ut som om de vill häcka. Kanske de väntar till i vår nu.

Nån som vet hur man ser skillnad på könet när de precis har fått alla fjädrar?

ledup

  • Inlägg: 331
SV: är det så svårt att få tag på???
« Svar #3 skrivet: 02 okt-08 kl 18:39 »
Antar att du menar innan de fått sin "adulta" fjäderdräkt?
Har man ett tränat öga ska det gå att se skillnad på huvudformen, men då är det betydligt lättare om man har någon mer i samma ålder att jämföra med...
Hanens huvud är bredare och plattare än honans (har jag för mig eller så var det tvärt om, var så länge sedan jag höll på med finkar)...

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: är det så svårt att få tag på???
« Svar #4 skrivet: 03 okt-08 kl 18:53 »
Hör med din närmaste burfågelförening. De kan ibland ha en uppfödarlista.
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: är det så svårt att få tag på???
« Svar #5 skrivet: 04 okt-08 kl 08:29 »
Antar att du menar innan de fått sin "adulta" fjäderdräkt?
Har man ett tränat öga ska det gå att se skillnad på huvudformen, men då är det betydligt lättare om man har någon mer i samma ålder att jämföra med...
Hanens huvud är bredare och plattare än honans (har jag för mig eller så var det tvärt om, var så länge sedan jag höll på med finkar)...

De fick bara en unge nu och jag hoppades att det skulle bli en hane. Nu kommer vuxendräkten fram och han har fått hanens kindfläck, så nu är det jämna par.

Mitt andra par har 5 ägg som de ruvar nu. Vet inte om ungarna hinner lämna boet tills jag ska ner i nov men om de har klarat kullen och ungarna hunnit bli klara så kan jag sälja ungarna.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

302 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser