Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  timmerhäst  (läst 1569 gånger)

S KVATTRAM

• Skvattram
timmerhäst
« skrivet: 15 sep-08 kl 23:18 »
Jag vill bara berätta om min fantastiska häst Carino! Han är en liten stark och trofast häst som just nu hjälper mig med tunga stockar i skogen. Han är runt 115cm i mankhöjd 23 år och ställer alltid upp. Kör mig överallt och kan stå och vänta vid stationen bunden i lång lina tills jag kommer tillbaks. Han betar och pratar med folk under tiden! När stockarna är riktigt stora och tunga så tar han med sådan kraft och springer ut med dem ur skogen. Han har alltid haft exem men jag smörjer in honom varje dag vi 15-tiden med egenpåhittad smörja: 1dl olivolja 30drp Teatree olja 1vitlöksklyfta nypressad och 1 droppe hovtjära det tar bort klådan och håller mygg och knott borta. Ibland har jag tagit andra smörjor som jag köpt och varit mindre kletiga men då suckar Carino och ser skeptisk ut och de har heller aldrig hjälpt, men när jag kommer med rätt smörja blir han väldigt tacksam och hela hans uppsyn säger: rätt smörja.

Jag har många hästar mest Islänningar men Carino är min oumbärligaste häst och jag hoppas att han blir tidslös. Mvh Inger :)   

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
SV: timmerhäst
« Svar #1 skrivet: 16 sep-08 kl 07:10 »
Vilken lyckost du är som har en sådan trotjänare :) Inte ofta jag känner avund, men lite, lite nu ;) Precis en sådan kompis vi behöver.
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 21 sep-08 kl 21:09 »
Är Carino en Islänning?

Det finns fortfarande en och annan robust liten Islänning som gillar att jobba hårt. Förr så användes de ju till allting på Island
och det fanns alla möjliga "modeller". Men den mest lönsamma nu är tyvärr den lättbyggda sporthästen med höga benlyft i tölten
och jordbrukshästarna håller på att försvinna. De blir större också, förr var många runt 125cm.

Länge leve lille Carino, vilken ras han än tillhör!

S KVATTRAM

• Skvattram
« Svar #3 skrivet: 28 sep-08 kl 01:19 »
Carinos pappa är en godkänd AB-premierad Shetlandshingst och hans mamma är korsning Shetland-Welsh. Mamman vet man inte så mycket om men pappan var Svensk mästare i Maratonkörning-88 :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

795 gäster, 1 användare
jörmundur

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser