Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur hålla vid kloklippning?  (läst 7006 gånger)

boerperd

SV: Hur hålla vid kloklippning?
« Svar #20 skrivet: 15 jun-10 kl 11:26 »
Min ligger kvar på rygg ca 45 sek. sen sprattlar han till och vänder sig... Så han får jag lägga så att öronen hamnar i "kläm" mellan mina knän, då brukar han hålla sig lugn!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #21 skrivet: 15 jun-10 kl 11:45 »
Min ligger kvar på rygg ca 45 sek. sen sprattlar han till och vänder sig... Så han får jag lägga så att öronen hamnar i "kläm" mellan mina knän, då brukar han hålla sig lugn!

Så gör jag med mina oxå. Annars åmar dom sig tills dom sitter rättvända igen.  ::)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

pålle

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 15 jun-10 kl 15:20 »
Ok Tack för svar
Olika...  ;)
Kaniner som går ute och gräver och håller på behöver sällan klippas alls, medans kaniner som går inne i bur kanske behöver klippas en gång i månaden. Vissa oftare, vissa mer sällan. Man får hålla lite koll på klorna helt enkelt.

/Sara

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #23 skrivet: 15 jun-10 kl 15:22 »
Vi lägger kaninen på tygg på ett bord så en håller den och en klipper.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

pålle

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 15 jun-10 kl 15:25 »
jo det är väll ok om man är två.
Vi lägger kaninen på tygg på ett bord så en håller den och en klipper.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #25 skrivet: 20 jun-10 kl 23:21 »
Jag lägger mina på benen och låter huvudet luta aningens neråt, då blir de paralyserade. Jag klipper 4 ggr om året, det brukar räcka för mina burkaniner.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #26 skrivet: 23 jun-10 kl 08:15 »
Klippte klorna på mina ungar häromdagen. Jag bara satte dem i knät (stående) och klippte en tass i taget. Det gick jättebra. Dock blen den första lite blodig tyvärr, då jag inte klippt kaniner på jättelänge och därför hade glömt att pulpan sitter så långt ut. Mina stora klipper jag inte klorna på - det går bra ändå.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

787 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser