Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa byggnadsställing  (läst 1970 gånger)

Rosten

• Närke
Köpa byggnadsställing
« skrivet: 04 sep-08 kl 20:52 »
Är det någon här som har en byggnadsställning? Eler använder ställning i jobbet?
Vilket fabrikat har ni? För och nackdelar?

Har tittat på en i aluminium. Verkar lätt att flytta.
http://www.blocket.se/vi/15233265.htm?ca=8_s&last=1

Mårten Swärd

• Gäst
SV: Köpa byggnadsställing
« Svar #1 skrivet: 04 sep-08 kl 21:38 »
Vart bor du?
Mina odugliga murare köpte precis en alu-ställning av något företag utanför Motala, begagnad men ett fördjävla bra pris! Djupet på den är dubbelt mot den på bilden, höjden är 6 meter och bredden 6 meter, de fick betala 17 000:- inkl. moms för den, som sagt begagnad men i bra skick.
« Senast ändrad: 04 sep-08 kl 21:45 av _Mårten_ »

Hönsmamman

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 04 sep-08 kl 21:43 »
Det beror på vad du ska ha den till,lasta en aluställning full med tegelpall törs inte jag.Jag har några sektioner av den på bilden när det ska göras snabbjobb.Den är smidig.Sen har jag haki till tyngre uppdrag,men den är tyngre att jobba med.Mvh Tuppfan.

Rosten

• Närke
« Svar #3 skrivet: 05 sep-08 kl 09:59 »
Mest målning, lite snickerier och underhåll.

wizzie

« Svar #4 skrivet: 05 sep-08 kl 23:59 »
Köp en zip-up, inte direkt billig men den tål i stort sett allt, sätts upp på 5-10 minuter och kan byggas ut vart efter som.
Har en själv, 8 m arbetshöjd, två plattformar. Helt kanon i mitt tycke. Kolla in www.zipup.se och Spann 130.

/Stefan

Dela detta:

* Inloggade just nu

583 gäster, 1 användare
Conorcccc

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser