En liten fråga ang. detta. Kan kycklingar få sjukdomar under dessa förhållanden (resa, bil) eller antar ni att alla kycklingar som kommer från annat land än sverige bär på sjukdomar? Eller är det bara för att det är dumt att ta risken? Är det många höns utomlands som bär på sjukdomar?
Elin
De antar att ALLA djur utanför våra gränser har alla farliga smittsamma sjukdomar

Man får ta reda på vad landet de är ifrån har för risker. Salmonella är vi ju förskonade för här i Sverige men det finns i de flesta länder tror jag och får man in det så slår det nog ut allt man har.
men fågelinfluensa är man ju inte rädd för. Man behöver ju inte få fnatt bara för en liten spanjorska

Till 99% skulle det säkert gå att ta hand om kycklingen hos mig om man satte den i karantän ettag och gav den maskmedel o dyl ex..
Men vet inte om jag vågar det. Ska ta kort på den när den kommer så kan vi spekulera i ras kanske

A,la spanisch slaktras el nått

I min inledning så skrev jag mest av mig för det var en sån osannolik händelse för mig och att skriva av sig och önska ha en dialog alt utröna VILKA ev risker det finns DET ska man inte på alternativ...
För då slänger folk ur sig:
- döda den o bränn upp den fort!!!!
-Hjälp fågel influensan är här!!!
- jag vill inte döda den!!!
My god