Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilket idioti.....  (läst 4661 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Ardenner1

• Östergötland
SV: Vilket idioti.....
« Svar #1 skrivet: 25 aug-08 kl 15:26 »
ingen rolig syn direkt ...   :'(

guba

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 25 aug-08 kl 16:11 »
Det är ju sedan länge känt att när vi passerar en viss breddgrad söderut så upphör alla djurens  rättigheter att existera.

Då börjar sådant här, tjurfäktning, tuppfäktning, kasta getter från kyrktorn, tjurrusningar, levande slakter och vansinniga transporter.

Nej, skulle jag bo söder om Paris då skulle jag göra mig olycklig (eller lycklig) på alla idioter.

klorofyll

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 25 aug-08 kl 19:36 »
Vad är det för idioter!!!  :'( Man blir så lessen att djur ska behöva
stå ut med sånt, och i vilket syfte? Samtidigt blir man så vansinnigt arg,
Man skulle vilja låta hästarna byta plats med folket och sitta och
piska på... Det är bara det att sånt gör inte hästar.

Skytten

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 25 aug-08 kl 20:07 »
Inte får man väl heller fortsätta loppet när travaren uppenbarligen har galopperat.

Det finns djurplågeri i Sverige oxå, och det förmildrar naturligtvis inte detta, men att det är uttryck för någon sorts nationalkaraktär tror jag inte på.

Missförhållanden måste uppdagas innan man kan reagera på dem, så filmen i sig är det bra att den togs.

"Normal" industrproduktion av tex kyckling godkänner vi, mest för att vi inte sett det.
Varför kommer dammsugarna och hämtar dem på natten?

Ibland kommer en kamera in i våra slakterier först då får vi veta.

Ett antal nötboskap svälter ihjäl då och då i alla Sveriges kommuner, ibland kommer det till vår kännedom.
« Senast ändrad: 25 aug-08 kl 20:10 av Skytten »
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Frances

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 25 aug-08 kl 23:02 »
hmm.. detta har ingenting med trav att göra vill jag bara upplysa om.. detta är en alldeless inhemsk sport  :(
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 25 aug-08 kl 23:42 »
Jävla dårar, skulle vilja spänna dem framför en vagn på samma sätt  >:(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Margit

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 25 aug-08 kl 23:47 »
Håller med  >:(

fjäderfän

« Svar #8 skrivet: 26 aug-08 kl 12:43 »
den sista idioten är inte född en tyvärr
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Vildjäntan

• Värmland
    • StallSylvas hästgård
« Svar #9 skrivet: 26 aug-08 kl 13:29 »
 >:(
Jag lever hellre ett år som varg än tusen år som får

pauland

« Svar #10 skrivet: 02 nov-08 kl 21:27 »
Usch och fy vilka vedervärdiga människor det finns!  :'(

AnnaPanna

• Bill o Anna
    • www.krugarden.se
« Svar #11 skrivet: 02 nov-08 kl 23:13 »
Ja, Vad fan säger man....

Fattar inte vad det går ut på?
Sport?
Hästarna ser helt förstörda ut...

*suck*
Anna
Har en korthårig collie,5 katter, 2 nordsvenskar, en ardenner en shettiskorsning, 10 Skånska blommehöns (genbank) och snart 4 vita brevduvor.  Rider western, kör bruks och tror på positiv förstärkning när vi hanterar och tränar våra djur.

Ingrid68

• -
« Svar #12 skrivet: 05 nov-08 kl 12:45 »
Kan bara instämma att det är idioter.  >:( Men är det någon som förstod vad det gick ut på? Var det verkligen en tävling eller?
Jag, make, dotter, hund, katt, genbanksanslutna hedemora höns, ett 30-tal finullstackor och två shettlandsponnier huserar på gården.

Frances

• Västergötland
« Svar #13 skrivet: 05 nov-08 kl 13:27 »
Det är inbördes tävling, inget officiellt.. Och det där väntar svenska hästar som inte äts upp i Sverige...... :(

Så gott folk: ÄT HÄSTKÖTT! SNÄLLA!
« Senast ändrad: 05 nov-08 kl 13:30 av Frances »

AnnaPanna

• Bill o Anna
    • www.krugarden.se
« Svar #14 skrivet: 05 nov-08 kl 21:25 »
Det är inbördes tävling, inget officiellt.. Och det där väntar svenska hästar som inte äts upp i Sverige...... :(

Så gott folk: ÄT HÄSTKÖTT! SNÄLLA!

Det är väl en konstig lösning på problemet...?!   ???

Har en korthårig collie,5 katter, 2 nordsvenskar, en ardenner en shettiskorsning, 10 Skånska blommehöns (genbank) och snart 4 vita brevduvor.  Rider western, kör bruks och tror på positiv förstärkning när vi hanterar och tränar våra djur.

Frances

• Västergötland
« Svar #15 skrivet: 05 nov-08 kl 21:37 »
Jag tycker snarare det är konstigt att inte äta hästkött... Då skulle försäljningen av hästar utomlands försvinna.
Och gå nu inte omkring och tro att det finns folk som säljer gamla hästar till utlandet för att tjäna pengar. Det är snarare dom som skänker och säljer billigt som gör fel. I tron om att hästen ska få en härlig pension. För dom som köper upp hästar till utlandet går ju självklart inte omkring och ber att få köpa hästar till gatulopp!! Dom vill ju bara ha så billiga hästar som möjligt, helst gratis, eftersom dom ska ju ändå bara köra slut på dom. Om man får välja så tycker jag det är säkrare att hästen är slaktad än bortskänkt...

Minst 10 000 kr bör man ta betalt för sin häst för att den ska vara ointressant för uppköparna. Jag säljer ALDRIG för en krona billigare än så.

AnnaPanna

• Bill o Anna
    • www.krugarden.se
« Svar #16 skrivet: 05 nov-08 kl 21:51 »

*suck*

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 05 nov-08 kl 21:54 »
"Äten häst plågas inte."
Gammalt italienskt ordspråk

Häst är gott, intygas.

Norrsken

• -
« Svar #18 skrivet: 05 nov-08 kl 22:38 »
När man så glidit in på ämnet så... De ytterst få gånger jag sett hästkött i nån affär så har det varit argentinskt eller så... Och det känns ju en smula bakvänt ändå! Det hjälper ju knappast svenska exporthästar att det importeras hästkött från andra sidan världen.... :-\
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

PellePutt

« Svar #19 skrivet: 06 nov-08 kl 09:12 »
det finns ju hästkött som smörgåspålägg, det är väll svenskt iaf?
Det kallas visserligen för hamburgerkött men tanke på de stackars barnen.
Bli vägitarian - ät bara roadkill

Dela detta:

* Inloggade just nu

810 gäster, 2 användare
skräptanten, johber

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser