Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilket idioti.....  (läst 4666 gånger)

NorCec

• Myosotis Kaninstall
SV: Vilket idioti.....
« Svar #20 skrivet: 06 nov-08 kl 11:52 »
Citera
Det kallas visserligen för hamburgerkött men tanke på de stackars barnen.

Får det kallas for noe det ikke er? Skal ikke innholdsfortegnelsen beskrive hva maten inneholder? Her i Norge står det hestekjøtt om det er det i, det får ikke kallas noe annat.

Hamburgerkjøtt er (skal være) storfekjøtt (nöt).

Videoen er til å gråte av...det var så jeg fikk fysisk ont av å se hestene galoppere på asfalten over lang tid... :'( For ikke å snakke om orsaken til at de løper :-X

Mvh Cec
Norsk jente med drøm om et torp/småbruk med selvberging!
Har enn så lenge kun kaniner

PellePutt

« Svar #21 skrivet: 06 nov-08 kl 12:14 »
det står att det innehåller hästkött om man läser det finstilta, men inte alla bryr sig om att läsa den...
Bli vägitarian - ät bara roadkill

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #22 skrivet: 06 nov-08 kl 13:05 »
Citera

Stackars barnen ??? Inte undra på det är synd om barnen med den inställningen... Våra barn äter HÄSTKÖTT, dom äter även lamm dom har gullat med och alla andra djuren på gården. Är det SYND om dom :o
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #23 skrivet: 06 nov-08 kl 13:28 »
det finns ju hästkött som smörgåspålägg, det är väl svenskt iaf?
Det kallas visserligen för hamburgerkött meD tanke på de stackars barnen.

::) Suuuuuck..... Hamburgerkött är OFTA  (men inte alltid) rökt hästkött. Det heter så för att det är ett speciellt sätt att röka köttet på. Det är därför som det kan finnas hamburgerkött gjort på nöt.

Det är nog ganska sällan som barnen bryr sig om att läsa innehållsförteckningen på charkprodukter, däremot.

Norrsken

• -
« Svar #24 skrivet: 06 nov-08 kl 21:11 »
det finns ju hästkött som smörgåspålägg, det är väll svenskt iaf?

Är ju det det inte är!! Brukar stå "argentinskt hästkött" på förpakningarna.... Men, jag har nog slutat läsa....
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Lars Pers Maria

• -
« Svar #25 skrivet: 07 nov-08 kl 22:23 »
"Gustavskorv" från Dalarna med hästkött i fick importera hästkött i år för det fanns inte tillräckligt mycket svenskt. Synd.
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #26 skrivet: 07 nov-08 kl 22:42 »
Jag fattar inte, hur kan det inte finnas med tanke på att det slaktas mängder med hästkött och "ingen" vill äta det?
När jag ringde omkring på jakt efter hästkött fanns det en upköpare i Stockholm som tydligen köper det mesta hästköttet. Fick numret till honom, men tyvärr fick jag inte tag i på den här gubben. Säljer han allt till restauranger tro?
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Norrsken

• -
« Svar #27 skrivet: 08 nov-08 kl 09:44 »
Jag fattar inte, hur kan det inte finnas med tanke på att det slaktas mängder med hästkött och "ingen" vill äta det?
När jag ringde omkring på jakt efter hästkött fanns det en upköpare i Stockholm som tydligen köper det mesta hästköttet. Fick numret till honom, men tyvärr fick jag inte tag i på den här gubben. Säljer han allt till restauranger tro?

Vore intressant faktiskt! Att veta menar jag!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

fjäderfän

« Svar #28 skrivet: 08 nov-08 kl 13:36 »

det får du ta reda på åt oss alla så vi kan köpa en bit och provsmaka.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Dela detta:

* Inloggade just nu

693 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser